וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלייה לחומש - הפעם באישור

פנחס וולף

4.5.2008 / 17:33

ביום העצמאות צפויים המונים להצדיע למפוני חומש ושאנור בעלייה לחומש. בניגוד לפעם הקודמת - יש אישור מכוחות הביטחון

עלייה המונית ליישוב חומש, שפונה במסגרת תכנית ההתנתקות, תתקיים ביום העצמאות. בניגוד לעליות קודמות, הפעם האירוע מאושר על ידי כוחות הביטחון.

המועצה האזורית שומרון, שמארגנת את האירוע, החליטה להפוך אותו להצדעה לגרעין חומש-שאנור, שהקימו מפוני שני היישובים. ביום העצמאות 2007 סירב שר הביטחון דאז, עמיר פרץ, לאשר את העצרת והורה למנוע את העלייה למקום, אלא שלמרות זאת עלו אלפים להריסות חומש.

המועצה ביקשה לפרסם ברדיו החרדי "קול חי" את האירוע, אלא שלטענתה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מונעת את הפרסום. במכתב שהגיש עורך הדין של גרעין חומש-שאנור, דורון ניר צבי, הוא תובע מהרשות השנייה לאפשר באופן מיידי את שידור הפרסומת. ניר צבי מאיים בהגשת בג"ץ בנושא במידה והרשות לא תיענה לפנייה.

"יום העצמאות הוא לא יום של עפיפונים ופסטיבלים, אלא יום של חיזוק ההתיישבות בארץ ישראל לחיזוק הציונות האמיתית והרמת הראש של עם ישראל מול אויביו", אמר דובר ארגון "חומש תחילה" יוסי דגן. לדברי הארגון, במהלך השנתיים האחרונות, שוהים במקום מספר אנשים בדרך קבע. "העלייה לחומש היא המתנה הטובה והמתאימה ביותר למדינת ישראל ביום הולדתה ה-60. לעלות לחומש זו עצמאות יהודית", אמר דגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully