וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: "ההתנחלויות בגדה בעייתיות במיוחד"

ניר יהב וטלי גולדשטיין

4.5.2008 / 14:05

יו"ר הרשות נפגש ברמאללה עם קונדוליזה רייס ואמר כי על ישראל למלא את התחייבויותיה. "מחויבים למו"מ עם ישראל"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"אנו חוזרים ומדגישים כי הפלסטינים מחויבים לתהליך השלום ולמשא ומתן עם ישראל". כך הבהיר (ראשון) יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן במסיבת עיתונאים משותפת שקיים בתום פגישתו ברמאללה עם מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס. אבו מאזן אמר כי המשא ומתן בין הצדדים הוא רציני ועל סף סיום. "הפלסטינים והישראלים מנהלים משא ומתן קדחתני, המתנהל מדי יום ומדי שעה. אני מקווה שנשיג הסכם שלום עוד השנה".

אבו מאזן אמר עוד כי ישראל צריכה למלא אחר השלב הראשון במפת הדרכים. "ביקשנו מרייס שתפעל להפסקת הבנייה בהתנחלויות, לפתוח את המוסדות בירושלים, להשיב את המצב בשטח למצב שהיה לפני אינתיפאדת אל-אקצא, להסיר את המצור ואת המחסומים", אמר יו"ר הרשות.

לדבריו, מחר הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, ובמקביל אליהם צפויים להיפגש גם שרת החוץ ציפי לבני וראש צוות המו"מ הפלסטיני אבו עלא "על מנת לדון בסוגיות הסדר הקבע ובבעיות היומיום". בנוסף הביע אבו מאזן תקווה כי כוחות הביטחון הפלסטינים יתפרשו בכל הערים הפלסטיניות כפי שהתפרשו השבוע בג'נין.

רייס אמרה שהיא לוחצת על ישראל להקל על תנועתם של הפלסטינים אך הדגישה כי גם הפלסטינים צריכים לנקוט בצעדים משלהם על מנת לעמוד בדרישות הביטחוניות של ישראל. "הממשל האמריקאי מאמין שהסכם שלום עוד אפשרי השנה. זהו יעד בר השגה", ציינה. לדברי רייס, ההתנחלויות בגדה המערבית הן "בעייתיות במיוחד", בעיקר נוכח המאמצים להקמת מדינה פלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully