וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום סותמים את הפה לאולמרט, מחר לכם

רועי כ"ץ

4.5.2008 / 13:43

צו איסור הפרסום על פרשת אולמרט הוא עוד נדבך בהתגייסות רשויות החוק נגד ראש הממשלה, תוך רמיסת הדמוקרטיה. רועי כ"ץ מבוהל

אל תתנו לאולמרט המצטדק להסתיר לכם את המציאות. בשם הקרב הקדוש על טוהר המידות, נעשים בשנים האחרונות מעשים שלא יעשו נגד הדמוקרטיה, כשאירועי סוף השבוע יצרו שיא חדש בשבירת הכלים. בית משפט השלום בתל אביב נענה לפנית המשטרה, והטיל צו איסור פרסום המונע מכלי התקשורת לפרסם את תגובת ראש ממשלה בנוגע לחשדות נגדו. חשדות, שנחשפו בערוץ הנצפה במדינה ופורטו בעיתון הנפוץ ביותר בה.

איך בדיוק אמור אדם, במיוחד נושא משרה ציבורית, להגן על עצמו ועל שמו הטוב ללא זכות התגובה? האם מישהו במשטרה או בפרקליטות מאמין ברצינות, שתושבי המדינה קונים אך לא קוראים את הכותרת הראשית בידיעות אחרונות? מדוע כל שוחרי זכויות האדם במדינת ישראל אינם זועקים על העוול שנעשה לראש הממשלה?

זו לא הפעם הראשונה בה סובל אולמרט מסינדרום "יקוב הדין את ההר". גם בקרב מול מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, התגלה כי בשם הטהרנות והצדקנות מוביל המבקר מהפכה של ממש בסדרי השלטון. לינדנשטראוס לא מרוצה מתפקוד שלוש הרשויות בישראל ומעוניין להוסיף גם רשות מבקרת. במדינה אותה רואה בחזונו המבקר, יקבל שלטון החוק עזרה ממבקר המדינה, שיהפוך לרשות חוקרת, שופטת ולא עלינו - גם מבצעת.

חשוב להדגיש: לא מדובר בכתב הגנה של אהוד אולמרט ואין כאן שאלה פרסונלית, אלא סוגיה עקרונית מהמעלה הראשונה. כל התקדימים שנקבעים עכשיו מול אולמרט יהפכו להלכה בפועל בעתיד. אם נוציא לרגע את אולמרט מהמשוואה וננסה לראות רחוק יותר ממשלת קדימה, האם נרצה שכך תתנהל המדינה? האם נרצה לראות שופט בדימוס מבצע מיני-הפיכה בישראל ומנסה להדיח גם את ראש הממשלה בו גם אתם בחרתם? אם המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט לא יפסיקו להשתולל, הם יסתמו את הפה גם של ראש הממשלה שחולק איתכם את אותה האידיאולוגיה.

משימה בלתי אפשרית

שלטון במדינה דמוקרטית מחליפים בקלפיות, לא בחקירות. היכולת למשול בישראל הופכת למשימה בלתי אפשרית. ארבע ראשי ממשלה נחקרו כאן בעשור האחרון, ותוצאת החקירות עלובה למדי. נתניהו, ברק ושרון יצאו ללא פגע. אולמרט מצליח, בינתיים, לשכנע כי לא עבר על החוק.

לכל חסידי היועץ המשפטי לממשלה בעימות הנוכחי מול אולמרט כדאי להזכיר, כי האיש שאמור להחליט בעניינו של ראש הממשלה הוא בדיוק אותו אדם שנכשל בפרשת קצב. הבהילות, המהירות, האיפול ונסיונות ההסתרה אמורים להבהיל את כולנו. שלטון חוק אין פירושו הסתרת חקירתו של ראש הממשלה וסתימת פיות בטענה המגוחכת של "תיאום עדויות".

ראש הממשלה מדבר עם כל העולם ואשתו כל יום, גם בטלפונים עם צבע אדום, שלהם חוקרי המשטרה לא אמורים להאזין. אם ראש הממשלה ירצה, שיפרסם איזו הכחשה שהוא רוצה. אם במשטרה ירצו לחקור אותו על עבירת שיבוש מהלכי חקירה, הם מכירים כבר את הדרך ללשכתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully