וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב: מובארק חוגג יום הולדת 80

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.5.2008 / 18:27

עיתוני מצרים חוגגים גבורות לנשיא: "זהו יום בעל משמעות אדירה להיסטוריה המצרית". ארגוני אופוזיציה קראו למחות על עליית המחירים

נשיא מצרים חוסני מובארק חוגג היום (ראשון) את יום הולדתו השמונים. במקביל, במסגרת גל מחאה עממי ששוטף את מצרים, קוראים ארגוני אופוזיציה במדינה להישאר בבתים במחאה על עליות המחירים.

לרגל יום הולדתו של הנשיא המצרי, העיתונים הממסדים הרשמיים שיגרו לו ברכות חמות. "היום, ארבעה במאי, הוא יום בעל משמעות אדירה להיסטוריה המודרנית של מצרים, משום שהוא נוגע לאחד מהבנים האהובים והיקרים ללבו של העם המצרי, ובייחוד ללב האזרחים הפשוטים - הנשיא חוסני מובארק", כותבים לנשיא במערכת העיתון 'אחבאר אל-יום', שמסיימים בברכת 'יום הולדת שמח' לנשיא.

אולם לצערו של מובארק ,השולט במצרים מאז 1981, יום הולדתו אינו צפוי לעבור בשקט כפי שוודאי קיווה. גורמי אופוזיציה במדינה קראו לציבור המצרי דרך אתר האינטרנט "פייסבוק" ללבוש בגדים שחורים, להישאר בבתים ולסרב לקנות סחורות ועיתונים ממסדיים. מנהיג האחים המוסלמים במצרים, מוחמד מהדי עאכף, הודיע כי ארגונו תומך במחאה העממית הנערכת במקביל ליום הולדתו השמונים של מובארק.

חוסני מובארק נולד ב-1928 בכפר מצפון לקהיר למשפחת איכרים מהמעמד הבינוני. בעת שירותו הצבאי, התקדם בסולם הדרגות עד שמונה למפקד חיל האוויר. בתפקיד זה כיהן בעת מלחמת יום הכיפורים ב-1973 והוא נחשב לאחד מגיבורי המלחמה. עם שחרורו מהצבא מונה לסגנו של הנשיא דאז, אנואר סאדאת. עם הירצחו של האחרון מונה מובארק לנשיא מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully