וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: בתי דין יחודיים לגיור

פנחס וולף

4.5.2008 / 12:28

על פי ההצעה, הסמכויות הנוגעות לענייני גיור יילקחו מבתי הדין הרבניים הקיימים ויועברו לבתי דין חלופיים לגיור

יוקמו בתי דין חלופיים לגיור – כך קובעת הצעת חוק חדשה שמגבש יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב. גיבוש הצעת החוק מגיע לאחר פסיקת בית הדין הרבני הגדול שקבעה כי יש לפסול את כל הגיורים משנת 99' שנעשו על ידי הרב חיים דרוקמן, העומד בראש מערך הגיור.

על פי הצעת החוק, הסמכויות הנוגעות לענייני גיור יילקחו מבתי הדין הרבניים הקיימים ויועברו לבתי דין חלופיים לגיור. "בית הדין הגדול כרת את הענף שעליו ישב", הסביר אורלב. "פסיקתו הפוליטית והאנטי ציונית בנושא הגיור מוכיחה שאין ברירה אלא להקים בתי דין חלופיים לגיור מטעם המדינה, שהדיינים שירתו בצה"ל ומתפללים ביום העצמאות על 'הלל בברכה' לתקומתה של המדינה".

בשבוע שעבר, לאחר פרסום החלטת בית הדין הרבני הגדול, חברי כנסת יצאו נגד ההחלטה בצורה נחרצת. ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) אמר כי "אשר יגורנו בא לנו. הדבר מוכיח באופן ברור כי בתי הדין אינם מעוניינים להקל בנושא הגיור, וכניעת הממשלה לנושא היא שערוריה. לכן יש לשנות לאלתר את החוק ולאפשר גיור על ידי רבני ערים".

ח"כ יוסי ביילין (מרצ) קרא בעקבות הפסיקה להכיר בגיור גם של הזרמים הקונסרבטיביים, הרפורמים ובגיור חילוני. "ההחלטה מוכיחה שהמדינה בעצמה חייבת לקבוע מיהו יהודי, ולא להעניק מונופול לזרם יהודי צר, המייצג רק חלק קטן מהעם היהודי", הוא אמר. "כל עוד המדינה תתעקש להכיר רק באחד מהם, היא תעשה מעשה אנטי ציוני מובהק ותצמצם באופן מלאכותי את היקפו של העם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully