וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחררו את הקנביס

4.5.2008 / 7:31

בקנדה השתתפו אתמול אלפי תומכים בהפיכתה של המריחואנה לחוקית. "זהו יום חגיגה יותר מאשר עצרת מחאה"

אלפי תומכים בלגליזציה של המריחואנה צעדו אתמול (שבת) ברחובות טורונטו בקנדה. רבים מהם עישנו את הסמים בגלוי, לעיני השוטרים. המפגינים, רובם בשנות העשרה וה-30 לחייהם, דקלמו ססמאות כמו "שחררו את המריחואנה", כשנהגים נלהבים צופרים לאות הסכמה.

הצעדה התקיימה כחלק מעצרת עולמית שנועדה "לחגוג" את תרבות הקנביס ולקדם את הפיכת הסמים הקלים לחוקיים. העצרת נערכה ב-200 ערים ברחבי העולם, וטורונטו אירחה את הארוע המרכזי, המתקיים זו השנה העשירית.

"העצרת היא יותר חגיגה ואמצעי לחלוקת מידע מאשר מחאה", אמר המארגן בן ה-36, שהזדהה רק בתור “The Gerbz". "היא נועדה לגרום לנו להתאחד ולבנות מודעות שתשבור את הסטריאוטיפים והסטיגמות שגורמים פוליטים והתקשורת הנציחו במהלך 70 השנים האחרונות מאז 'שגעון ריפר'", אמר, כשהוא מתכוון לסרט תעמולה שיצא בשנות ה-30, בו מוצגות סצינות דרמטיות המציגות כיצד מריחואנה הופכת בני נוער למטורפים רצחניים.

הארוע בטורונטו צבר פופולריות בשנים האחרונות, כשהנושא הפך לתפוח אדמה פוליטי לוהט. ממשלת קנדה הקודמת והליברלית ניסתה להפוך את המריחואנה לחוקית, אך הממשלה שהגיעה אחריה חיסלה את הצעת החוק כשעלתה לשלטון ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully