וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה גבר על קלינטון ביתרון של 7 קולות

3.5.2008 / 3:01

המועמד הדמוקרטי זכה במרבית הקולות של 5,000 המצביעים בטריטוריה של גואם - אי אמריקאי באוקיינוס השקט, שזכה למעט תהילה

הסנטור ברק אובמה, המועמד לראשות המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, ניצח את יריבתו הילרי קלינטון בבחירות המקדימות שנערכו אתמול (שבת) באי גואם ביתרון של שבע קולות בלבד. אובמה זכה ב-2,264 קולות, לעומת 2,257 קולות לטובת קלינטון. "נראה בבירור כי השניים פופולריים מאוד, ועלינו לחגוג זאת", אמר ג'וש טנוריו, מנהל הקמפיין של אובמה באי. "זהו יום גדול לגואם".

במירוץ הצמוד לראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, בו כל נציג קובע, גם האי גואם הנידח זכה לתשומת הלב של המועמדים הילרי קלינטון וברק אובמה. הטריטוריה של גואם ממוקמת במערב האוקיינוס השקט. היא נכבשה על ידי ארצות הברית ב-1898 וכשליש משטחה משמש את הצבא האמריקאי.

לתושבי גואם אין זכות הצבעה בבחירות לנשיאות, אך כ-5,000 מצביעים הגיעו לקלפיות – שיעור הצבעה גבוה בהשוואה ל-1,500 שהצביעו בפריימריז ב-2004. גואם תשלח לוועידה הדמוקרטית בארצות הברית שמונה נציגים שלהם רק ארבעה קולות.

רבים מתושבי האי היו נרגשים מעמידתם הקצרה באור הזרקורים וחלקם הצטרפו למפלגה הדמוקרטית רק כדי לקחת חלק בתהליך. "הרבה אנשים מבולבלים מההליך", אמר ראש עירייה מקומית רוברט ליזמה, "זה הביא להגברת המודעות וההשתתפות, וזה חשוב לדעתי". שלא כמו בדרך כלל, הקדישו המועמדים תשומת לב לאי באמצעות פרסומות בתקשורת המקומית וראיונות. כל אחד מהם טען כי בידיו המפתח לשיפור שירותי הבריאות במקום ושניהם הבטיחו לפעול להסרת ההגבלה על הוצאות הבריאות של האי.

ההתמודדות המשמעותית הבאה של קלינטון ואובמה היא הפריימריז בצפון קרולינה ובאינדיאנה שיתקיימו בשישי במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully