וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן לבריטניה: "אל תחצו קווים אדומים"

3.5.2008 / 15:03

שר החוץ האירני אמר את הדברים בתגובה לחבילת הסיוע החדשה שגיבשו חמש המעצמות כדי לעודד את טהרן לוותר על תוכניתה הגרעינית

שר החוץ האירני מנושהר מוטקי פנה לבריטניה במסר שלא לחצות "קווים אדומים", לאחר שחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון נפגשו אתמול בלונדון וגיבשו חבילת סיוע שתוצע לאירן, כדי לעודד את טהרן לוותר על תוכניתה הגרעינית.

אירן סירבה להצעה האחרונה מעין זו שהוגשה לה ב-2006, וגורמים רשמיים באירן טענו כי הדרישה לוותר על תכנית הגרעין, הנה "חציית קו אדום". לטענתם, זכותה של אירן להמשיך בתכניתה, שנועדה לצורכי שלום.

מוטקי אמר במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה האירנית, כי הוא נפגש לאחרונה עם שר החוץ הבריטי, דיוויד מיליבנד, שמסר לו כי חברות מועצת הביטחון מתכננות להיפגש במאי כדי לנסח את ההצעה לטהרן. "אמרתי לו: 'השתמשת במילה, ואני חושב שזו מילה אסורה... אל תחצה את הקווים האדומים. היזהר בקשר לכך", אמר מוטקי, ולא פירט מהם אותם "קווים אדומים".

"לא קיבלנו שום מכתב בהקשר הזה", הוסיף מוטקי בנוגע להצעה החדשה. מדובר בחבילת סיוע משופרת, לזו שהוצעה לטהרן לפני שנתיים ונדחתה על ידה. ההצעה כוללת ככל הנראה את הגדלת היקף המסחר עם טהרן, ושיתוף פעולה בתחום התעופה האזרחית, אנרגיה וחקלאות. "אנו מאמינים שאם אירן רוצה להגיע לשיתוף פעולה בינלאומי, עליה לעמוד בפני התחייבויות ברורות", נכתב בהודעה רשמית שהוציאו המדינות בתום הפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully