וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 המעצמות גיבשו הצעת סיוע לאירן, כדי שתוותר על הגרעין

2.5.2008 / 21:34

החברות הקבועות במועצת הביטחון גיבשו חבילת סיוע לטהרן, אם תחליט לוותר על תוכניתה הגרעינית. "מקווים שהמסר יגיע לאירן"

חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון גיבשו היום (שישי) חבילת סיוע שתוצע לאירן, כדי לעודד את טהרן לוותר על תוכניתה הגרעינית. "אני שמח שהגענו להסכמה על חבילת הסיוע שתוצע לאירן", אמר שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד. לדבריו, "אני מקווה שהמסר יגיע לטהרן והם יכירו ברצינותה ובכנותה של ההצעה".

מיליבנד אמר את דבריו בתום פגישה בין נציגי ארצות הברית, בריטניה, צרפת, רוסיה וסין, בה נוסחה חבילת הסיוע. מדובר בחבילת סיוע משופרת, לזו שהוצעה לטהרן לפני שנתיים, אז נדחתה על ידי שלטון האייתולות. פרשנים מעריכים רוסיה היוותה את הרוח החיה מאחורי היוזמה החדשה, בעוד שבשווינגטון התייחסו אליה בספקנות. מקורות דיפלומטים אמרו כי היוזמה מהווה חלק ממדיניות ה"מקל והגזר", שמופעלת על ידי הקהילה הבינלאומית מול אירן. לדבריהם, היוזמה החדשה נוצרה כדי להוות תמריץ מול אירן, על רקע הסנקציות הכלכליות שהוטלו לאחרונה על טהרן.

ההצעה כוללת ככל הנראה את הגדלת היקף המסחר עם טהרן, ושיתוף פעולה בתחום התעופה האזרחית, אנרגיה וחקלאות. "אנו מאמינים שאם אירן רוצה להגיע לשיתוף פעולה בינלאומי, עליה לעמוד בפני התחייבויות ברורות", נכתב בהודעה רשמית שהוציאו המדינות בתום הפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully