וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "לא פגענו במשפחה מבית חנון"

יהושע בריינר

2.5.2008 / 15:51

צה"ל דבק בהתנערות מאחריות למות 5 בני המשפחה ביום שני. מתחקיר צה"ל עולה, כי הם נהרגו מהתפוצצות אמצעי לחימה שנשאו מחבלים, ולא ישירות מטיל שירה חיל האוויר

מערכת וואלה!

(צילום: דובר צה"ל)

"חמשת בני המשפחה שנהרגו בתחילת השבוע בבית חנון נהרגו כתוצאה מאמצעי לחימה של מחבלים ולא מפגיעת טיל צה"לי" – כך קבע היום (שישי) צוות הבדיקה שמינה אלוף פיקוד המרכז יואב גלנט ומפקד חיל האוויר אליעזר שקדי לבדיקת התקיפה ביום שני האחרון בבית חנון.

בתקיפת חיל האוויר בעיירה בית חנון בצפון הרצועה ביום שני בבוקר נהרגו שבעה פלסטינים, בהם אם וארבעה מילדיה. כבר באותו ערב הטיל צה"ל את האחריות להרג בני המשפחה על חמאס, וטען כי "האחריות מונחת על כתפי חמאס, אשר פועל בחסות אוכלוסייה אזרחית תוך סיכונה והחזקת חומרי נפץ וחבלה בקרבת האזרחים".

בהודעת צה"ל היום נמסר, כי לאחר בדיקה ארוכה, שכללה גם סרט צילום מכלי טיס שצילם את התקיפה, נקבע כי ברחוב הסמוך לבית המשפחה היו ארבעה חמושים פלסטינים, שזוהו כנושאים אמצעי לחימה על גבם. במהלך שתי תקיפות של חיל האוויר זוהו פגיעות מדויקות בשניים מהם.

חברי צוות הבדיקה, בראשות קצין בדרגת אלוף משנה, קבעו עוד, כי הפיצוצים שנראו בסרטון נראים "גדולים מבדרך כלל", ועל כן המסקנה שעולה מהתחקיר שוללת אפשרות שהמשפחה נפגעה מירי אחר של צה"ל, שכן זהו הירי היחידי שבוצע באזור באותה פעילות ובאותו זמן.

להערכת צה"ל, המשפחה נפגעה במהלך פיצוץ משני שנוצר, ככל הנראה, מאחד מאמצעי הלחימה שנשאו המחבלים או מהדף הפיצוץ או מחפץ שהועף לכיוונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully