וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "אסור לתת לשטח להשפיע על המו"מ"

פנחס וולף

2.5.2008 / 13:38

בפורום המדינות התורמות בלונדון, אמרה שרת החוץ כי יש להמשיך במו"מ המדיני גם תחת אש. לדבריה, "בעזה יש טרור נגד אזרחים"

"הטעות הגדולה ביותר שאנחנו יכולים לעשות, היא לתת למצב בשטח להשפיע על המשא ומתן ועל הנחישות שלנו". כך אמרה היום (שישי) שרת החוץ, ציפי לבני, בפורום ועידת המדינות התורמות (AHLC) בלונדון. "כישראלית, קיימתי משא ומתן גם בימים קשים של טרור, למרות הביקורת הפנימית. אני מצפה מהפלסטינים התנהלות דומה".

לבני הוסיפה, כי "כל אחד מאיתנו צריך לקיים את המחויבויות המיידיות שלו, אבל אי אפשר לזרוק את העתיד של כל השנים הבאות בגלל מצב רגעי. כל הסכם שלום, מעוצב ונוצר מתוך מצבים קשים".

עם זאת, לבני תקפה את ממשלת חמאס ברצועת עזה, ואמרה, כי "בעזה יש טרור נגד אזרחים". לדבריה, "גם כשישראל עושה צעד חיובי ומספקת דלק, החמאס הורג את מי שמספק אותו".

"ישראל תעביר סמכויות לרשות"

"יישום ההסדר עם הפלסטינים שהחל בוועידת אנאפוליס יהיה בכפוף למפת הדרכים. אולם במקביל למשא ומתן, ישראל מבקשת לבצע פעולות לשינוי המצב בשטח ביהודה ושומרון, במסגרתן היא תעביר סמכויות ביטחוניות לרשות הפלסטינית".

"אני מודעת לבעיית האמון שקיים בתהליך המדיני", אמרה, "כאשר מצד אחד אנשים לא יודעים מה קורה בתהליך המדיני, ומצד שני בעולם הערבי קיים חשד שישראל רוצה להרוויח זמן. אני רוצה להבהיר באופן הברור ביותר: לישראל אין עניין להרוויח זמן. אנחנו מודעים למגמות בעולם הערבי ולכן יזמנו את תהליך אנאפוליס, למרות שיש את מפת הדרכים".

לבני, שנחתה אמש בלונדון תערוך עד שובה ארצה במוצאי שבת, סדרת פגישות עם ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, עם שר החוץ הבריטי, דוד מיליבנד. מלבדם, שרת החוץ תפגוש גם את מזכ"ל האו"ם וראש ממשלת הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully