וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה בזימבבואה: הבחירות זויפו

2.5.2008 / 11:01

לפי התוצאות הרשמיות בבחירות לנשיאות, האופוזיציה ניצחה בהפרש קטן, שיצריך סיבוב שני. "דורשים פיקוח של האו"ם"

לפי התוצאות הרשמיות של הבחירות לנשיאות בזימבאבווה, מנהיג האופוזיציה מורגן צוונגיראי גבר על הנשיא המכהן רוברט מוגאבה. צוונגיראי גרף 47.9% מהקולות, בעוד מוגאבה קיבל 43.2 מהם. מכיוון שלפי התוצאות האלה איש מהמועמדים לא קיבל 50%, לפי החוק בזימבבואה ייערך סיבוב שני. האופוזיציה בזימבבאווה מסרה כי התוצאות לא מקובלות עליה, וכי המספרים שבידה מצביעים על הפרש שונה.

הבחירות התקיימו ב-29 במרס, אולם מוגאבה, שעומד בראש המדינה זה 28 שנה, סירב לפרסם את התוצאות. מהלך זה הוביל להאשמות מצד האופוזיציה, מדינות שכנות ומעצמות המערב, כי הוא מנסה להטות את התוצאות לטובתו. בו בזמן התגבר החשש מפגיעה בתומכי האופוזיציה, שמסרה כי 20 מחבריה נהרגו מאז שנסגרו הקלפיות, בין היתר בפעולות של הצבא.

החששות מהתפשטותה של האלימות התגברו, כשדווח כי אנייה סינית נושאת נשק עשתה דרכה לזימבבואה. עובדי הנמל בדרום אפריקה סירבו לפרוק את מטענה, והאנייה סבה לאחור. בתגובה, ארה"ב ומדינות אחרות קראו להטיל על המדינה אמברגו צבאי.

צוונגיראי טען ביום רביעי, אחרי שהתקבלו דיווחים ראשונים על התוצאות, כי אין צורך בסיבוב שני, אף שלא השיג 50% מהקולות. אולם, הוא הסכים לקיימו אם האו"ם ינהל מעקב צמוד בקלפיות. לפי חוקי המדינה, אם יסרב צוונגיראי להשתתף בסיבוב השני, מוגאבה יוכרז כמנצח בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully