וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "משבר המזון העולמי מדאיג ביותר"

2.5.2008 / 2:27

בוש ביקש הלילה מהקונגרס 770 מיליון דולר לתוכנית לטיפול במשבר המזון העולמי. "אני שותף לדאגה בעקבות עליית מחירי המזון"

משבר המזון בעולם מצליח לזעזע גם את הממשל בארצות הברית. נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הביע הלילה (חמישי) דאגה מעליית מחירי המזון ומההגבלים שהטילו מדינות על יצוא מוצרי מזון בסיסים מארצן.

הנשיא האמריקני ביקש הלילה מהקונגרס להקצות 770 מיליון דולר לתוכנית בינלאומית לטיפול במשבר המזון העולמי. "בשבועות האחרונות רבים הביעו דאגה על העלייה במחירי המזון בעולם ואני שותף לדאגה זו", אמר בוש, והוסיף כי "בכמה מהמדינות העניות ביותר בעולם עליית מחירים יכולה להיות ההבדל בין ארוחה יומית לבין רעב."

בנאום בקונגרס האמריקאי הכריז בוש כי "על מנת לטפל בבעיה זו החלטתי לפני כשבועים להקצות 200 מיליון דולר דרך משרד החקלאות לקרן "אמרסון" שמטרתה לספק מזון חירום, וזוהי רק ההתחלה, אני מאמין שיש לעשות הרבה יותר ולכן היום אני מבקש מהקונגרס להקצות 770 מיליון דולרים נוספים לתוכנית זו. ביחד הסכום מגיע לכמיליארד דולר שמטרתו להילחם ברעב העולמי."

הכספים יוקצו בין השאר לתוכניות פיתוח חקלאות שיאפשרו לחקלאים במדינות מתפתחות להגדיל את תפוקת יבולם. "אני מבקש מהקונגרס לאשר את הסיוע מהר ככל האפשר. כעת על מדינות נוספות להשתתף בסיוע, אמריקה תוביל, אך אנו מצפים מאומות העולם להצטרף. אני קורא למדינות שהחליטו להטיל הגבלים על יצוא מוצרי חקלאות ויבול להסיר אותם, מדינות מסויימות מונעות ממזון נחוץ מלהגיע לשווקים, ואנו קוראים להם להסיר את ההגבלות הללו ולהקל על אזורים מוכי רעב."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully