וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנות צה"ל ללא טבעת

נעמה טלמור

2.5.2008 / 22:20

העמותה לתמיכה נפשית לחברות חללי צה"ל קיימה השנה לראשונה טקס אזכרה. "במהלך השבעה על חברי התברר לי שצה"ל לא מספק עזרה"

איריס דומאני

(צילום ועריכת וידאו: איריס דומאני)

העמותה לתמיכה נפשית לחברות חללי צה"ל החליטה השנה לקיים לראשונה טקס מיוחד לכל מי שהייתה חברתו של חלל צה"ל. הטקס נערך היום (שישי) בכניסה ליישוב מבוא מודיעים ליד העיר מודיעין.

מלבד תמיכה של משרד הביטחון בקבוצות תמיכה למינהן שקמות בארץ, טוענים בעמותה, אין שום תמיכה נוספת. עד היום במדינת ישראל אין שום מערך מסודר לתמיכה במי שהיתה חברתו של חלל צה"ל, רבות מחברותיהם של החללים אפילו לא קיבלו הודעה מסודרת על דבר מותו של אהובם.

"כבר במהלך השבעה על חברי אבי בוק ז"ל התברר לי שצה"ל ומשרד הביטחון אינם מספקים כל עזרה שהיא לחברות של חללי צה"ל, וזאת בשל כך שהן אינן נכללות על פי חוק בגדר הזכאים לקבלת סיוע – הורים, אחים, אלמנה וילדים". סיפרה תמר חיימוביץ' שאיבדה את חברה סגן אבי בוק ז"ל.

"הרגשתי אבודה, בדיוק סיימתי קורס חובשות", סיפרה מורית ברמן, שהייתה חברתו של רב"ט דורון לב ז"ל. "הוא הבטיח שיגיע לטקס. השמים נפלו עלי, אני חושבת שבמשך שנה הייתי זומבי, והדבר שנתן לי הכי הרבה כוח זה בעצם העמותה, כל הליווי הזה, וכל התמיכה שהם מרעיפים". מורית מספרת על כך שללא העמותה לא הייתה יודעת בכלל איך מתחילים להתמודד. "גם במרחק של חמש שנים אין חודש שעובר בלי טלפון מחברות העמותה. את יודעת שיש שם מישהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully