וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה חקירת ראש הממשלה

1.5.2008 / 11:33

אנשי היחידה לחקירות הונאה חקרו את אולמרט תחת אזהרה, לאחר שהיועמה"ש אישר לזמן אותו לחקירה בהולה. "רה"מ משוכנע שעם גילוי האמת במסגרת החקירה יתפוגגו החשדות"

אסור להשתמש

(וידאו באדיבות ערוץ 1. עריכת וידאו: נטע גרנות)

חוקרי היחידה לחקירות הונאה במשטרה חקרו הבוקר תחת אזהרה את ראש הממשלה אהוד אולמרט במעונו בירושלים. זאת, לאחר שראש הממשלה זומן לחקירה דחופה באישור היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז.

לפי דיווח ב"ידיעות אחרונות", אולמרט נחקר בקשר לקבלת כספים כשוחד. ואולם, הפרקליטות אסרה על כל פרסום לגבי סיבת החקירה. ידוע שראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה, שולה זקן, נחקרה השבוע באותה פרשה בה נחקר אולמרט הבוקר.

"ראש הממשלה מתכוון לשתף פעולה באופן מלא עם אנשי אכיפת החוק, כפי שעשה בעבר. ראש הממשלה משוכנע כי עם גילוי האמת במסגרת חקירת המשטרה יתפוגגו החשדות כנגדו", נמסר מלשכת אולמרט לפני החקירה. "המשטרה ביקשה לקיים את החקירה, שאורכה שעה אחת בלבד וראש הממשלה נענה לפנייה ופינה זמן מלוח הזמנים העמוס שלו, ובתיאום עם גורמי אכיפת החוק נקבעה החקירה להיום בבוקר".

בחדשות ערוץ 2 דווח אמש כי היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז אישר באופן יוצא דופן לחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, להודיע לאולמרט שצרכי החקירה מחייבים לזמן אותו לחקירה בתוך 48 שעות.

חשדות בשתי פרשות נוספות

ראש הממשלה נחקר בשתי פרשות נוספות. בפרשת בנק לאומי נחשד אולמרט כי במהלך הפרטת הבנק, כשכיהן כשר התמ"ת בנובמבר 2005, היטה את המכרז לטובת איש העסקים האוסטרלי פרנק לואי. אולמרט לקח חלק פעיל בהפרטה, והביא לשינויים בתנאי המכרז, כולל שינוי שיטת החישוב של מחיר מימוש האופציות שיינתנו במכרז. לפי החשד, נועדו השינויים לסייע ללואי.

לפני כחמישה חודשים המליצה המשטרה שלא להגיש כתב אישום נגד אולמרט בפרשת בנק לאומי. גורמים במשרד מבקר המדינה אמרו אז כי ההמלצה "אינה סוף פסוק", וכי פרקליט המדינה משה לדור יצטרך להביא בחשבון עניינים משפטיים בעניין מעורבותו של אולמרט שלא נכללו בחקירת המשטרה.

בפרשת הבית ברחוב כרמיה חשוד אולמרט כי קיבל הנחה משמעותית ברכישת דירה, בתמורה לזירוז אישורי בנייה חריגים בעיריית ירושלים. לשכתו של אולמרט הכחישה את החשדות.

באוקטובר השנה נחקר אולמרט בפרשת בנק לאומי בביתו בירושלים. צוות חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בראשות ראש היחידה תנ"צ שלומי אילון, חקר את ראש הממשלה במשך כארבע שעות.

עדכון ראשון: 20:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully