וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרנט בפולין: "אבי, ניצול השואה, גאה בי"

יהושע בריינר, פולין

1.5.2008 / 22:06

מאמן צ'לסי הגיע היום לפולין כדי להשתתף במצעד החיים. "הייתי נער צעיר כששמעתי צעקות של אבי. הבנתי שהוא חווה את עברו"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אברם גרנט, מנג'ר קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי, אותה הוביל אמש לגמר ליגת האלופות, אמר היום (חמישי) במהלך ביקור במחנה ההשמדה בירקנאו: "להגיע לכאן זו הרגשה שאי אפשר לתארה במילים". בשיחה עם וואלה! חדשות הוסיף: "אני כבן לאב ניצול שואה, רואה כיצד אבי נשאר אופטימי ולא מסתכל לאחור כל הזמן".

כשנשאל גרנט כיצד עושים את ההפרדה בין להגיע לפסגת הכדורגל העולמי, ויום למחרת להגיע למחנה ההשמדה בפולין, ענה: "עושים את ההפרדה בין אתמול בערב להיום. אתמול היה לי קשה. ההחלטה לעלות לאמן היתה החלטה של אבי יותר מאשר החלטה שלי. אבי אמר לי שהוא מאוד גאה בי, שאני כבן של ניצול שואה מוביל קבוצה במעמד כזה שכל העולם רואה".

"דרך הספורט ניתן לקדם ערכים"

לגבי ההחלטה לעלות אתמול למגרש עם הסרט השחור על זרועו אמר גרנט, כי "זה משהו שמגיע לכל הניצולים באשר הם. דור ניצולי השואה הולך ונגמר וכדאי שנזכור את מה שהיה פה מכיוון שעוד מעט לא יהיה מי שיספר".

בנאומו במצעד החיים שנערך היום בפולין אמר גרנט: "כל פעם שאני בא למקום שובר לב זה ורואה את פני הצעירים המגיעים לכאן, אני לא יכול שלא להשוות זאת לילדותו של אבי. לא אשכח את היום בו נוצר הקשר ביני ובין שואת אבי. הייתי נער צעיר בן 15 במרפסת ביתי בפתח תקווה עם חבריי, כששמעתי לפתע צעקות מחדרו של אבי. אז הבנתי שהוא חווה את עברו במהלך שנתו. לעולם לא אשכח צרחות אלה. "רוב ימי חיי היו בספורט ואני מאמין שדרך הספורט ניתן לקדם ערכים של פלורליזם, אוניברסליות ושוויוניות בין בני אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully