וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לא ליקקתי דבש בילדותי"

1.5.2008 / 18:02

בניסיון להתנער מהתדמית האליטיסטית שדבקה בו, אמר היום המועמד הדמוקרטי כי הוא גדל "בתנאים הרבה פחות נוחים מאשר יריביו"

"גדלתי בתנאים הרבה פחות נוחים מאשר יריביי". כך אמר היום (חמישי) הסנאטור ברק אובמה, המתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, בראיון לרשת הטלוויזיה אן.בי.סי.

בניסיון להתנער מהתדמית האליסטיסטית שדבקה בו לאחר שכינה את תושבי הערים הקטנות בארה"ב "מרירים", ציין אובמה כי זה אירוני שדווקא הוא, שלא ליקק דבש בחייו, מואשם באליטיזם.

אובמה הסתבך לפני מספר שבועות, כשלקראת הפריימריז במדינת פנסילבניה אמר בפורום סגור: "אתה נכנס לערים הקטנות הללו בפנסילבניה, וכמו בכל עיר קטנה במערב התיכון של ארה"ב, אתה נתקל באבטלה הולכת וגדלה כבר 25 שנה. לכן אין זה פלא שהתושבים מרירים ונאחזים בדת או בנשק ושהם אנטיפטיים כלפי מי שאינו במצבם".

דבריו עוררו ביקורות רבה ושימשו נשק בידי יריביו הפוליטיים, ובראשם הסנאטורית הילרי קלינטון, שטענה כי דבריו מוכיחים שהוא אליטיסט ומנותק ממצוקתם של בני מעמד הביניים. לפי ההערכות, דבריו גרמו לו נזק ניכר בפריימריז, בהם נוצח על ידי קלינטון בפער של כ-10%.

"התבטאויות הכומר מחרידות"

אובמה התייחס היום בראיון להתבטאויותיו הבעייתיות. "ההערות שהשמעתי בסיומו של יום ארוך נוסחו באופן אומלל", אמר. "הייתי צריך לומר שהתושבים 'כועסים ומתוסכלים' ולא שהם 'מרירים'. היה עליי לומר שהם נשענים על אמונתם הדתית בעתות משבר ולא שהם נאחזים באמונתם".

אובמה גם ניסה להסביר בראיון מדוע לקח לו זמן רב כל כך להתנער מהכומר שלו לשעבר ג'רמיה רייט, שתקף בחריפות את הממשל האמריקאי. "חשבתי שחשוב לתת לו ליהנות מהספק", ציין. "הרי אם הייתי רוצה להפיק מזה רווח פוליטי, כבר מזמן הייתי מרחיק את עצמי ממנו".

רייט, שחיתן את אובמה והטביל את ילדיו לנצרות, שוב התבטא השבוע באופן קיצוני נגד מדיניות ארצו. לדבריו, "ארצות הברית אינה יכולה לבצע מעשי טרור מבלי לצפות שזה יחזור אליה". רייט גם חזר על דבריו, לפיהם הממשל האמריקאי אשם בהתקפות ה-11 בספטמבר ובסיוע להפצת נגיף האיידס בקרב אפריקאים-אמריקאים. בתגובה לדברים, אמר אובמה שהתבטאויות הכומר "מחרידות" ושאין זה האיש אותו פגש לפני 20 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully