וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "לוקחים ברצינות איומים להשמידנו"

יהושע בריינר, שליח וואלה! חדשות לפולין

1.5.2008 / 22:12

רב-אלוף גבי אשכנזי הוביל את מצעד החיים ונאם בפני 12 אלף בני אדם מרחבי העולם. "את הלקח למדנו, ואנו לוקחים ברצינות איומים"

דובר צה"ל

(צילום: דו"צ, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"כאן במקום שאין נורא ממנו, ניצב אני ביום הזיכרון לשואה ולמרד כמפקד צבא ההגנה לישראל כשלצדי מאות עדים במדים: כוח המגן של העם היהודי המתחדש בארצו ומצדיע בשפתיים קפוצות, לאפרם של בני עמנו ונשבע 'לעולם לא עוד'". כך אמר אתמול(חמישי) הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי בנאום שנשא בפני 12 אלף בני אדם מרחבי העולם בטקס לציון תום "מצעד החיים" בפולין.

"גם בימים אלו, במלאת 60 שנות עצמאות, אין עובדת קיומה של מדינה יהודית עצמאית מובנת מאליה. גם כיום נשמעים באזור בו אנו חיים קולות הקוראים להשמדת מדינת ישראל. גם כיום אנו נאלצים להמשיך ולהיאבק על זכותנו לקיים בית לאומי במקום מבטחים לעם היהודי בארצו. את הלקח למדנו, ואנו לוקחים ברצינות איומים של מנהיגי מדינות הקוראים להשמדת ישראל. מתוך תחושת אחריות עמוקה זו להמשך קיומנו כעם במדינתו ולהמשך קיומה של מורשתנו, נמשיך להיאבק. לא ניעף ולא נירתע מכל סכנה, איום וקושי", אמר הרמטכ"ל.

"63 שנים חלפו מאז תום המלחמה האיומה ביותר שידע המין האנושי. 63 שנים לאחר גילוי הזוועה, כאשר מגן דוד אינו נישא כאות קלון אלא כסמל וכאות לתקומת העם היהודי, ניצב אני כאן בגאווה ובהתרגשות כמפקד צה"ל ומתחייב מעל במה זו - לעולם לא עוד. לעולם לא נשוב ונעמוד חסרי ישע, זועקים לחסדי אחרים. לעולם לא נקרא בקול זעקה ותחינה כי יגנו עלינו".

המצעד, בו נכחו נציגים מ-52 מדינות, נמשך לאורך פסי הרכבת מאושוויץ לבירקנאו. את המצעד הובילו - לצד הרמטכ"ל - ד"ר שמואל רוזנמן, יו"ר מצעד החיים, והרב ישראל מאיר לאו, ניצול שואה, הרב הראשי לשעבר ורבה הנוכחי של תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully