וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל תסכים להפסקת אש עם חמאס"

1.5.2008 / 14:50

חבר בקבינט הביטחוני של ישראל שסרב להזדהות אמר, כי "התנאי לרגיעה יהיה הפסקת התקפות הטילים והברחת הנשק לרצועה"

ישראל תסכים, ככל הנראה, להפסקת אש בלתי רשמית עם הפלסטינים ברצועה בתנאי שהתקפות הטילים והברחות הנשק לתוך שטחי עזה יפסיקו, כך אמר היום (חמישי) גורם ישראלי בכיר.

סוכנות הידיעות המצרית "מנה", שציטטה מקור רב דרג בממשלה, דיווחה אתמול כי 12 הפלגים הפלסטינים בקהיר אימצו את מתווה הרגיעה ברצועת עזה אותו הציעה הממשלה המצרית. עם זאת, חלק מהפלגים הביעו ערפול לגבי תמיכתם בהפסקת אש ואמרו כי הם שומרים את הזכות להגיב על התקפות ישראל.

חבר בקבינט הביטחוני של ישראל, שביקש שלא להזדהות, מסר כי ישראל ממתינה לראות את תוצאות מאמצי התיווך המצרי. "הסכם חתום בין ישראל לחמאס לא יהיה, ככל הנראה", אמר הגורם. "אך אין מן הנמנע שכל צד ינהל משא ומתן בנפרד עם המצרים. זו תהיה, למעשה, הפסקת אש שבשתיקה".

ישראל, אמר אותו גורם, "תשתף פעולה עם הפסקת אש אם היא תהיה בהתאם לדרישות הבסיסיות – שוך האלימות מעזה לכיוון ישראל והברחת הנשק המתדלקת את האלימות". לדבריו, קובעי המדיניות העיקריים בממשלת אהוד אולמרט מסכימים עם השקפה זו. עוד הוסיף הגורם העלום כי הוא צופה פריצת דרך בנושא בימים הקרובים.

מספר גורמים ישראלים אחרים, גם בקרב הצמרת הצבאית, הביעו התנגדות להפסקת אש שתאפשר לחמאס ולפלגים העמיתים להתאושש מהלחימה. ארגון הג'יהאד האיסלמי אמר כי לא יסכים למאמצי התיווך המצרים עם ישראל לגבי רגיעה באזור, אולם הוא לא יהיה הראשון שיפרו הסכם כזה, אם יתקבל.

בתוך כך, הביע היום נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, חשש כי מצרים תדחף את ישראל להסכם רגיעה עם חמאס מבלי להתנותו בשחרורו של גלעד. בראיון לקול ישראל אמר שליט כי חמאס מבקש להפריד בין עסקת האסירים להסכם הרגיעה, בעוד שלטענת שליט, יש לקשור בין ההסכמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully