וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון לא מחכה למפלגת הלייבור

טלי גולדשטין

1.5.2008 / 13:57

היום נערכות בחירות לראשות לונדון. מפלגת הלייבור מתכוננת לאפשרות שיתקבלו התוצאות הגרועות ביותר שזכתה להן בדור זה

(עריכת וידאו: יאיר דניאל)

תושבי לונדון הגיעו הבוקר (חמישי) לקלפיות על מנת לבחור ראש עירייה חדש. ראש עיריית לונדון הנבחר עתיד לחלוש על 7.5 מיליון תושבים, להיות אחראי לתקציב בסך 11 מיליארד ליש"ט ולהכין את העיר לקראת האולימפיאדה ב-2012. הקלפיות נפתחו בשעה שבע בבוקר, לפי השעון המקומי, וצפויות להיסגר בעשר בלילה. הספירה תחל מחר בשעה תשע בבוקר והתוצאות צפויות להתפרסם 12 שעות לאחר מכן.

שלושת המועמדים העיקריים, ראש העיר המכהן קן ליווינגסטון ממפלגת הלייבור, יריבו השמרן בוריס ג'ונסון ובריאן פדיק מהמפלגה הדמוקרטית-ליברלית הצביעו עם פתיחת הקלפיות בבתי ספר הסמוכים לבתיהם.

במידה ואחד המועמדים יזכה בלמעלה מ-50% מקולות המצביעים בסבב הראשון, הוא יהיה המנצח הרשמי. עם זאת, אם איש מהמועמדים לא יזכה במחצית מהקולות, שני המועמדים עם מרבית הקולות בסבב הראשון יתמודדו שוב בסבב שני.

המצביעים היום יבחרו בנוסף את חברי אסיפת לונדון, (London Assembly), גוף נבחר המהווה חלק מרשות לונדון רבתי והמבקר את פעולותיו של ראש העיר לונדון. בחירות נערכות גם בעבור 4,000 מושבים ב-160 המועצות המקומיות ברחבי אנגליה ו-וויילס.

ראשי מפלגת הלייבור מכינים עצמם לאפשרות שיתקבלו התוצאות הגרועות ביותר שזכתה להן המפלגה בדור הזה. החשש הוא שהמפלגה תאבד את שליטתה בלונדון, ושתרשם ירידה דרסטית במספר המושבים במועצת העיר. בלייבור חוששים כי המפלגה עלולה לזכות במספר הנמוך ביותר בבחירות מקומיות מאז שנות ה-70, שעלולות ליפול ב-25%, ולהגיע למקום השלישי בלבד – השפלה קשה לראש הממשלה גורדון בראון. השמרנים מצפים להשיג יותר מ-40% מקולות הבוחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully