וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

30.4.2008 / 23:42

נגיד הבנק הפדרלי, שרמז שאין בכוונותו להמשיך ולהוריד את הריבית, הביא לעצירת המוממנטום החיובי. נאסד"ק ירד ב-0.5%, דאו ג'ונס ב-0.1%

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. רמיזתו של נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, לפיה אין בכוונתו להמשיך ולהוריד את הריבית עצרה את המומנטום החיובי ששרר במהלך רוב יום המסחר בעקבות צמיחה חיובית של כלכלת ארה"ב ברבעון הראשון של 2008 והפסדים נמוכים מהצפוי של יצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס ושלחה את השווקים לסגירה מעורבת.

נאסד"ק ירד ב-0.5% לרמה של 2,412 נקודות. דאו ג'ונס איבד 0.1% לרמה של 12,819 נקודות ומדד S&P 500 השיל 0.4% לרמה של 1,385 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו עליות שערים במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן ירדה ב-0.066% לרמה של 3.759%.

הבנק הפדרלי הוריד את הריבית בארה"ב ב-0.25%, בהתאם לציפיות, לרמה של 2% - רמתה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2004, ואותת כי ייתכן שסדרת הורדות הריבית בה פתח בסתיו שעבר הגיעה לסיומה.

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 0.6% - ללא שינוי לעומת הרבעון הרביעי של 2007. גידול במלאים בארה"ב פיצה על חולשה בצריכה הפרטית וירידה בהשקעות של עסקים; כך עולה מנתונים מקדמיים שפירסם היום משרד המסחר האמריקאי.

מחיר הנפט נפל ביותר מ-2 דולרים, ונסגר מתחת ל-114 דולר לחבית, בעקבות גידול מפתיע במלאי הגולמי בארה"ב ועל רקע הורדת הריבית בארה"ב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביוני נסגרו במחיר של 113.46 דולר לחבית, ירידה של 2.17 דולרים, או 1.9%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בכך השלים הנפט נפילה של 5.5% משיא של 119.93 דולר לחבית שרשמו בתחילת השבוע.

מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-3.8 מיליון חביות ל-319.9 מיליון חביות, מסר משרד האנרגיה האמריקאי. תחזית האנליסטים היתה לעלייה מתונה יותר במלאי של 1.6 מיליון חביות.

סיטי נחלשת

מניית של ענקית הפיננסים סיטי סובלת מחולשה לאחר שהחברה הודיעה אמש לאחר סיום המסחר כי תמכור מניות רגילות בשווי 3 מיליארד דולר כדי לשפר את מצב ההון שלה. סיטי מגייסת הון לאחר שרשמה הפסדים של 15 מיליארד דולר בשני הרבעונים האחרונים, ודיווחה על הפסדים של יותר מ-45 מיליארד דולר מאז ה-30 ביוני.

מנייתה של ג’נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, זינקה לאחר שהחברה דיווחה על הפסד בסך 3.25 מיליארד דולר ברבעון הראשון - הפסד קטן מתחזיות האנליסטים. ברבעון המקביל בשנה שעברה, רשמה החברה רווח בסך 62 מיליון דולר. הכנסות החברה נחלשו ב-1.6%, ל-42.7 מיליארד דולר. מניית GM עולה ב-4.2% במסחר לפני הפתיחה בוול סטריט.

יבמ, ענקית המחשבים האמריקאית, הודיעה היום כי העלתה את הדיווידנד אותו היא מחלקת לבעלי המניות ב-25%. העלאת הדיווידנד משקפת את בטחון החברה בהצלחתה על אף ההאטה הכלכלית בארה"ב. במפגש השנתי של יבמ עם בעלי המניות העלה הדירקטוריון את תשלום הדיווידנד ל-50 סנט למניה. במהלך ארבעה הרבעונים האחרונים עמד הדיווידנד על 40 סנט למניה.

ענקית הקמעונות האמריקאית וול-מארט איבדה 1.1% חרף הדיווחים לפיהם יותר ויותר לקוחות בעלי הכנסות גבוהות קונים בסניפי הרשת הקמעונית המוזלת בעקבות ההאטה הכלכלית. בכיר בחברה אמר כי בכוונת החברה לשמור את אותם לקוחות לטווח ארוך - גם אחרי שיפור הכלכלה האמריקאית.

נמשך המאבק בין מיקרוסופט ליאהו סביב הצעת הרכש של ענקית התוכנה לפורטל האינטרנט. ממסמכים שהוגשו לבית המשפט בתביעה שהגישה מיקרוסופט נגד יאהו עולה כי מיקרוסופט שקלה להפריש 1.5 מיליארד דולר לחלוקה בין עובדי יאהו, על מנת להותירם בחברה אם תרכוש אותה.

ענקית הקפה סטרבאקס צפויה לפרסם את דו"חותיה לאחר סיום המסחר היום. החברה הודיעה כי במקביל לפרסום הדו"חות, תשיק שני משקאות קפה חדשים.

מג’יק פרסמה היום הודעה למשקיעים כי איתן נאור חדל מלכהן כמנכ"ל וכנשיא החברה. מג'יק נמנעה מלהודיע רשמית על פיטוריו ובתגובה כתבה עורכת הדין של נאור כי הוא לא קיבל כל הודעת פיטורים מהחברה, וכי הפרסומים גורמים לו נזק תדמיתי עצום. היא דרשה מיו"ר החברה, גיא ברנשטיין, להכחיש את הפרסומים ולהתנצל פומבית על הטעיית הציבור, אולם ברנשטיין סירב להגיב.

טבע התחזקה על רקע דיווחיה לפיהם מכירות הקופקסון ממשיכות לצמוח. ההכנסות ממכירת תרופת הדגל של טבע צמחו ב-35% לשיא של 542 מיליון דולר. מכירות התרופה בארה"ב טיפסו ב-20% ל-311 מיליון דולר. מכירותיה של התרופה מחוץ לארה"ב טיפסו ב-64% ל-231 מיליון דולר. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה בכ-2.2% לפני פתיחת המסחר.

מניית יצרנית ציוד התקשורת אודיוקודס זינקה לאחר שהחברה פרסמה את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2008. החברה דיווחה על הכנסות שיא של 43.7 מיליון דולר ורווח נקי של 457 אלף דולר, או סנט אחד למניה - לעומת רווח של מיליון דולר, או 2 סנטים שרשמה החברה ברבעון הקודם והפסד של 3.4 מיליון דולר או 8 סנטים למניה ברבעון המקביל ב-2007.

מנגד, נחלשה מנייתה של יצרנית ציוד התקשורת אורכית לאחר שהחברה דיווחה על הפסד נקי של 7.7 מיליון דולר, או 47 סנט ברבעון הראשון של 2008. הכנסות החברה הסתכמו בכ-2 מיליון דולר לעומת הכנסות של 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל

מניית יצרנית גלולת הצילום גיוון אימאג’ינג זינקה, בעקבות פרסומו של מחקר הקובע כי למעלה מ-50% מהאנשים הסובלים מהיצרות מעיים אנטומית יכולים לבצע צילום אנדוסקופי באמצעות הגלולה.

מניית סיוה נחלשה לאחר שזינקה אמש ב-7.1% בעקבות דיווחה אמש של החברה על רבעון שיא. החברה הגדילה את הכנסותיה ב-30% ל-10.1 מיליון דולר. כמו כן, הגדילה את התמלוגים ב-91% וכעת הם עומדים על 37% מהמחזור. לדברי החברה, במהלך הרבעון חתמה על 10 הסכמי רישוי חדשים ותזרים המזומנים שלה הסתכם ב-9.1 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully