וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בזימבבואה: ניצחון לאופוזיציה

30.4.2008 / 21:32

גורמים בממשלה טוענים כי האופוזיציה גרפה 47% מהקולות בבחירות שהתקיימו ב-29 במרץ. תוצאה זו תוביל לסיבוב שני

מנהיג האופוזיציה בזימבבואה, מורגן צוונגיראי, גבר על הנשיא רוברט מוגאבה בבחירות. כך מדווחים היום (רביעי) גורמים ממשלתיים. לפי אותם גורמים, צוונגיראי גרף 47 אחוזים מהקולות, בעוד מוגאבה הסתפק ב-43.

התנועה לשינוי דמוקרטי (MDC) בראשות צוונגיראי הכריזה כי זכתה בבחירות שהתקיימו ב-29 במרץ, אולם מוגאבה, שעומד בראש המדינה זה 28 שנה, סירב לשחרר את התוצאות. מהלך זה הוביל להאשמות מצד האופוזיציה, מדינות שכנות ומעצמות המערב, כי הוא מנסה להטות את התוצאות לטובתו. בו בזמן התגבר החשש מפגיעה בתומכי האופוזיציה, שמסרה כי 20 מחבריה נהרגו מאז שנסגרו הקלפיות, בין היתר בפעולות של הצבא.

החששות מהתפשטותה של האלימות התגברו כשדווח כי אניה סינית נושאת נשק עשתה דרכה לזימבבואה. עובדי הנמל בדרום אפריקה סירבו לפרוק את מטענה, והאניה סבבה לאחור. ארה"ב ומדינות אחרות קראו להטיל אמברגו צבאי על המדינה.

צוונגיראי טען כי אין צורך בסיבוב שני, למרות שלא השיג 50 אחוזים מהקולות, אולם הסכים לקיימו אם האו"ם ינהל מעקב צמוד בקלפיות. לפי חוקי המדינה, אם יסרב צוונגיראי להשתתף בסיבוב השני, מוגאבה יוכרז כמנצח בבחירות.

"המספרים שפורסמו דומים למספרים שבידינו", אמר איש ה-ZANU-PF, מפלגתו של מוגאבה. "ה-MDC ניפחו את המספרים כדי לטעון לניצחון גורף שלא היה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully