וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: ארה"ב מסתבכת, מאות עירקים נהרגים

גיל קדרון

30.4.2008 / 21:12

47 חיילים אמריקאים נהרגו באפריל - שיא מאז ספטמבר 2007, בעוד שכ-500 עירקים מצאו את מותם בקרבות בסאדר סיטי בבגדד

מספר ההרוגים בקרב החיילים האמריקאים באפריל האמיר ל-47 - שיא חודשי מאז ספטמבר 2007, לאחר ששלושה חיילים אמריקאים נהרגו היום (רביעי). כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס". בחודש האחרון מתנהלת לחימה קשה בין הצבא האמריקאי לבין מורדים שיעים בשכונת העוני הצפופה של בגדד, סאדר סיטי, משם הגיע כחצי ממניין ההרוגים של צבא ארה"ב.

בחודשים האחרונים מנסה הממשל האמריקאי לשכנע את הציבור בארה"ב שהמלחמה בעירק משנה כיוון, ושתגבור הכוחות שהשיג הנשיא ג'ורג' וו. בוש עושה את ההבדל. העייפות התקשורתית מהמלחמה הבלתי נגמרת, כמו גם הכותרות שבולע המירוץ בפריימריז הדמוקרטים בין ברק אובמה והילרי קלינטון, דחקו את הנעשה במזרח התיכון למושב האחורי. אך כעת עשויים האירועים באפריל לשנות מגמה זו.

ראש ממשלת עירק נורי אל-מאליכי, שהגביר את המתקפות אל המורדים בבצרה, אמר היום כי הממשלה תפרק מנשקה את הלוחמים בכוח, אם אלו לא יעשו זאת מרצון. בזמן שהאמריקאים סופרים את גופותיהם, בתי חולים בסאדר סיטי מסרו כי 421 הרוגים עירקים ויותר מ-2,400 פצועים הגיעו אליהם מאז סוף חודש מארס. דובר הממשלה טען כי סך ההרוגים גבוה בהרבה, ועומד על יותר מ-900, רובם המכריע אזרחים שנקלעו לקרבות בשטח בנוי.

בשלושת הימים האחרונים הלחימה אף התגברה, כשהמורדים מנצלים סופות חול שמונעות מהמסוקים האמריקאים לפעול ביעילות. במקום זאת ירו טלי קרקע-קרקע שהרסו ארבעה בניינים, בהם נהרגו 34 ונפצעו 112 עירקים. בהודעה רשמית של הצבא האמריקאי נמסר כי כל ה-34 היו לוחמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully