וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוצמתה של ישראל - התשובה לצורר הנאצי"

יהושע בריינר, פולין

1.5.2008 / 8:25

הרמטכ"ל, גבי אשכנזי אמר בטקס יום השואה בפולין: "אל לעם היהודי להרפות לעולם מכוח הנשק". לדבריו, "התשובה שלי לשואה היא לשמור על צלם אנוש". יהושע בריינר, פולין

דובר צה"ל

(צילום: דו"צ, עריכת וידאו: ענת ברק)

"בשבוע הבא יחול חג העצמאות ה-60 של מדינת ישראל. עוצמתה ושגשוגה של המדינה הם התשובה הניצחת למזימת הצורר הנאצי". כך אמר הלילה הרמטכ"ל גבי אשכנזי בטקס ערב יום השואה שנערך בפולין, ביחד עם משלחת צה"ל "עדים במדים", שכללה קצינים, נגדים וצוערי בה"ד 1.

אשכנזי ציטט משירו של א"צ גרינברג שם נאמר בין היתר: "אל לעם היהודי להרפות לעולם מכוח הנשק... לעולם לא יימצאו אותנו לא מוכנים, לעולם לא". לדבריו, "עלינו לשוחח עם כל חייל וחיילת על מורשת השואה, לזכור ולא לשכוח. ייעודו של צה"ל הוא להגן על המדינה. אנו נחושים לעשות כל שיידרש על מנת להיות צבא חזק ומרתיע, זאת על מנת שנוכל להמשיך להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון ירושלים".

האם אשכנזי ביקר את מדיניות ארה"ב?

מוקדם יותר, העביר הרמטכ"ל אשכנזי ביקורת מרומזת על מדיניותה של ארצות הברית מול מירוץ ההתחמשות הגרעינית של אירן. בתום היום השני לביקורו של הרמטכ"ל בפולין, בו סייר עם המשלחת הישראלית במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, העיר אחד מחברי המשלחת כי האמריקאים ידעו על הנעשה באושוויץ ולא עשו דבר. בתגובה לכך אמר הרמטכ"ל: "והיום הם לא יודעים על הפצצה האירנית? אז מה?".

במהלך הביקור באושוויץ נשא הרמטכ"ל דברים ואמר כי "חשוב שתהיה לנו מדינה וצבא, אך חשובים גם ערכיה. מה שהיה כאן באושוויץ היה מעשה ידי אנוש, שיכול לקרות שוב, ועלינו לשאול את עצמנו כיצד לא נגיע למצב הזה".

"הנוער של היום מחפש משמעות ומהות", המשיך אשכנזי. "הלקח שנפיק מהשואה יתבטא בערכים להם אנו מחנכים את הנוער שלנו וקיומה של מסגרת מדינית שבנויה על ערכים יהודיים וקדושת האדם במובן האוניברסלי".

"התשובה שלי לשואה היא לשמור קודם כל על צלם אנוש ושתמיד נוכל לייצר אפשרויות בחירה ואלטרנטיבות לאנשים שהיו פה. להם לא היה צבא או מדינה ללכת אליה", סיכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully