וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: פוליגרף לבכירי המשטרה

נתיב נחמני

30.4.2008 / 16:53

ועדת השרים לענייני שב"כ קיבלה את הצעת השר דיכטר, לפיה קצינים בדרגת ניצב ומעלה יעברו בדיקות ביטחוניות עם כניסתם לתפקיד

ועדת השרים לענייני השב"כ אישרה הבוקר (רביעי) פה אחד כי בכירי המשטרה יעברו בדיקות ביטחוניות על ידי השב"כ. הבדיקות, בכללן גם בדיקות פוליגרף, מיועדות לכל הקצינים בדרגת ניצב משנה ומעלה ולבעלי תפקידים רגישים במשטרה, כגון אנשי מודיעין וחקירות, עם כניסתם לתפקיד.

לדברי ברק סרי, יועצו של השר לביטחון פנים אבי דיכטר שהעלה את ההצעה, אופי הבדיקה יהיה זהה לזו שעוברים כבר זמן רב אנשי השב"כ והקצונה הבכירה בצה"ל, במסגרתה נבדק עברם של הקצינים. בין הנושאים שייבדקו: קשר לגורמים עבריניים, קשר לגורמים עוינים ופרשיות שיכולות להדביק בקצינים רבב. "דיכטר החליט שמה שטוב לצה"ל ולשב"כ טוב גם למשטרה", אמר לוואלה! חדשות מקורב לשר.

בישיבה שנערכה היום בראשות ראש הממשלה אהוד אולמרט, קיבלו השרים סקירה לגבי נחיצות הבדיקה והוחלט, כי מלבד הבדיקה שיעברו אנשי המשטרה עם כניסתם לתפקיד, הם גם יעברו בדיקות תקופתיות זהות. בהמשך, תועבר ההחלטה לאישור ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון.

ההחלטה היא אחת בסדרת הרפורמות שמנהיג דיכטר, בהן ההחלטה על העברת האחריות על ליווי אסירים מהמשטרה ליחידת נחשון של שירות בתי הסוהר והקמת היחידה הארצית "להב 433". מהמשרד לביטחון פנים נמסר, כי האחריות לאופיה הספציפי של הבדיקה יהיה בידי השב"כ, וכי הקצינים לא יתושאלו על קשרים כאלה או אחרים שניהלו עם עיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully