וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוות החטופים האוסטרים

טלי גולדשטין

30.4.2008 / 16:03

נטשה קמפוש הוחזקה במשך 8 שנים במרתף בווינה. היום היא הציעה עזרתה לקורבנות יוזף פריצל, וביקרה את טיפול הרשויות בהם

נטשה קמפוש, הצעירה שהוחזקה בשבי במשך שמונה שנים במרתף בווינה, הטילה היום (רביעי) ספק בהחלטת הרשויות האוסטריות להוציא באופן כה פתאומי את הילדים של יוזף פריצל מהמרתף בו נולדו והוחזקו כבני ערובה.

לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, קמפוש בת ה-20, אמרה כי כל אלו שמציעים את "דעתם המקצועית לכאורה" לגבי המקרה של אליזבת פריצל – שהוחזקה במרתף בית הוריה במשך 24 שנים וילדה שבעה ילדים לאביה המתעלל - צריכים לסתום את פיהם מאחר והם בוודאי טועים.

קמפוש הוחזקה כלואה במרתף אטום בעיירה שטראסהוף סמוך לווינה על ידי חוטפה ולפגנג פריקלופיל מאז 1998 והצליחה לברוח רק באוגוסט 2006. בראיון לרשת הטלוויזיה Puls 4, אמרה קמפוש, כי יש לתת לילדי פריצל להתרגל לחייהם החדשים לפני שמוציאים אותם לעולם החדש והזר, מאחר ודבר זה רק יזיק להם. "למרות שגם עתה הילדים נמצאים במקום מסתור, אני סבורה כי היה עדיף להשאיר אותם היכן שהיו – במרתף – לזמן מה. הוצאתם הפתאומית ללא כל תקופת מעבר והסתגלות ובידודם מחדש הם לא הדברים הנכונים לעשות", הוסיפה.

עוד אמרה קמפוש כי לא נכון להשוות בין המקרה שלה למקרה של ילדי פריצל, מאחר וילדים אלו נולדו לאליזבת והוחזקו עמה במרתף מבלי לדעת שיש עולם אחר בחוץ, בעוד היא נחטפה כשהיתה בת עשר. "ילדי פריצל נולדו במרתף ובוודאי התקשרו מאוד למקום ההוא", הסבירה.

חששותיה של קמפוש סותרים את הדיווחים האופטימיים של הרופאים המטפלים כעת בקורבנות פריצל – אליזבת, ששת ילדיה ואשתו רוזמרי. אליזבת ושלושת ילדיה שנכלאו עמה במרתף אוחדו מחדש השבוע עם שלושת הילדים שהופרדו זמן קצר לאחר הלידה. ד"ר ברטולד קפלינגר, המנהל הרפואי של מרפאת המחוז באמשטטן, העיירה בה התרחש הפשע, סיפר אתמול על "האיחוד מדהים". "החשש היה כי שתי קבוצות הילדים יתרחקו זו מזו, אך הם נפגשו ביום ראשון בבוקר וזה היה מדהים כמה בקלות הילדים התחברו ביניהם", סיפר קפלינגר. הוא הוסיף כי מצבם של הילדים טוב. לדברי קפלינגר, הפגישה בין אליזבת לאמה היתה גם היא "מדהימה".

עם זאת, לדברי מומחים עשויות לעבור שנים עד שהאם וילדיה ישלימו עם החוויה הנוראית שעברו. קמפוש, שהציעה את עזרתה למשפחת פריצל, אינה כה בטוחה. לדבריה, כדאי פשוט להמתין ולראות ולא להציע דעות מקצועיות, לכאורה, שיתגלו כשגויות לאחר מכן.

האם פריצל גם רצח?

בטלוויזיה האוסטרית פורסם היום כי למשטרה המקומית הגיעה מידע בנוגע לרצח לא מפוענח ב-1986, בו נמצאה מרטינה פוש בת ה-17 ללא רוח חיים, עטופה בפלסטיק, על חופי אגם.

"קיבלנו את המידע המדובר", אמר דובר המשטרה, "אולם עדיין איננו חוקרים אותו, כי אנו עסוקים במקרה ההתעללות במשפחת פריצל". הדובר סירב להגיד אם קיים החשד ששני המקרים קשורים לפריצל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully