וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצלם: חקירה פלילית להרג בני המשפחה מעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.4.2008 / 12:28

הארגון פנה לפרקליט הצבאי הראשי בדרישה לפתוח בחקירה פלילית של הרג האם וארבעת בניה הפלסטינים, שלשום בבית חנון

ארגון "בצלם" פנה לפרקליט הצבאי הראשי בדרישה לפתוח בחקירה של נסיבות הריגתם של חמשת בני משפחת אבו מעתק בבית חנון שלשום. בפנייתו מבהיר "בצלם" כי על החקירה הפלילית להיערך בנפרד מתחקיר הקצין הבודק, ולעסוק גם באחריותם של דרגי הפיקוד. כזכור, בין שבעת הפלסטינים שנהרגו שלשום, נהרגה אם וארבעת בניה הקטנים.

מתחקיר "בצלם" עולה כי כלי טיס ישראלי ירה טיל אחד לעבר שלושה חמושים שעמדו ברחוב בצפון בית חנון, פצע אותם ואזרח שעמד בסמוך אליהם. כעבור כדקה, נורה מכלי הטיס טיל שני לעבר חמוש רביעי, שהיה במרחק של כ-15 מטר ממקום פגיעת הטיל הראשון, ובמרחק של כמטר בלבד משער הכניסה לבית משפחת אבו מעתק. מפגיעת טיל זה נהרגו החמוש הרביעי וחמשת בני המשפחה.

"בצלם" מציין במכתבו כי החומר שבידיו, הכולל את ניתוח זירת האירוע, צילומי הגופות ודיווחי עדי ראיה, מטיל ספק בטענת דובר צה"ל, שפיצוץ משני הוא שהביא לפגיעה הנרחבת באזרחים. עוד דורש הארגון מדובר צה"ל לפרסם כל חומר המתעד את האירועים, ובמיוחד את צילומי המזל"ט, שיוכלו לאשש או להפריך טענה זו.

"נסיבות המקרה מעוררות חשד שירי הטיל השני לא עמד באמות המידה הנדרשות על פי עקרונות ההבחנה והמידתיות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי", אומרים ב'בצלם'. "זאת משום שהירי השני בוצע לעבר חמוש שעמד בסמוך לפתח בית מגורים, הנמצא בתוך מתחם מגורים המאוכלס בצפיפות, ותוך כדי סבירות גבוהה שאמצעי הירי שנבחר יפגע גם באזרחים המצויים בביתם בשעת הבוקר, כפי שאכן קרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully