וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה הספירה לאחור: 100 ימים לאולימפיאדה

30.4.2008 / 11:28

ממשלת סין השקיעה עד כה כ-40 מיליארד דולר בשיפור תשתיות. "מאה הימים הבאים יביאו התרגשות ואנרגיה מחודשים לבייג'ין"

סין ציינה אתמול בשיר ובתפילה (רביעי) מאה ימים לתחילת האולימפיאדה בבייג'ין, מתוך תקווה להניח מאחוריה את האירועים הסוערים של החודש האחרון שפגעו בהתרגשות לקראת אירוע הספורט הגדול בעולם. ממשלת סין השקיעה עד כה כ-40 מיליארד דולר בשיפור התשתיות בבירה בייג'ין, לרבות טרמינל חדש בשדה התעופה והרחבת קווי הרכבת התחתית, ועוד 2.1 מיליארד דולר על מנת לכסות על עלות אירוח המשחקים.

"מאה הימים הבאים יביאו התרגשות ואנרגיה מחודשים לבייג'ין", אמר הוועד האולימפי הבינלאומי. "אזרחים ותיירים יביטו יהיו עדים לעיר המשנה את צורתה בעודה מקבלת בברכה את הספורטאים והתקשורת לקראת האולימפיאדה". עם זאת, במהלך החודשים האחרונים, ההכנות בבייג'ין לקראת האולימפיאדה הוכתמו על ידי המחאות נגד מדיניות זכויות האדם בסין, המלוות את מסעו של הלפיד האולימפי ברחבי העולם.

החגיגות אתמול נפתחו בריצה של עשרת אלפים מתושבי בייג'ין מסביב לאיצטדיון האולימפי החדש, סמל למחוייבותה של סין להפוך את המשחקים האולימפיים ל"אולימפיאדה של העם". הקהל שר שירים המהללים את האירוע וכראייה לחשיבות הגדולה של האולימפיאדה עבור הממשלה, נערכו מיסות מיוחדות להצלחתה בכנסיות קתוליות בבירה.

סין התחייבה לערוך השנה אולימפיאדה ברמה גבוהה במיוחד עם מאפיינים ייחודיים, למרות המחאות העולמיות. "על אף שאנשים מעטים עם מניעים נסתרים ניסו להכפיש את המשחקים האולימפיים בבייג'ין, דבר זה לא יעצור את רצונם של 1.3 מיליארד בני אדם לארח את האולימפיאדה המוצלחת ביותר בהיסטוריה", כתב העיתון הקומוניסטי "פיפל'ס דיילי", במאמר מערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully