וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בתקיפות על רקע אנטישמי בעולם

נעמה טלמור

30.4.2008 / 10:35

לפי המכון לחקר האנטישמיות והגזענות, ב-2007 נרשמו בעולם 57 תקיפות חמורות על רקע אנטישמי - פי שלושה ממספרן ב-2006

בשנת 2007 נרשמו בעולם 632 מקרי אלימות על רקע אנטישמי בעולם - עלייה של 6.6% בהשוואה לשנת 2006. כך עולה מדו"ח של המכון לחקר האנטישמיות והגזענות באוניברסיטת תל אביב, שהתפרסם הבוקר (רביעי) לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

לפי הדו"ח, 57 מבין 632 מקרי האלימות היו מקרים של תקיפות חמורות - פי שלושה ממספרן בשנת 2006 (19 מקרים). מספר מקרי החילול של קברים יהודיים עלה מ-91 ל-141. עם זאת, הפגיעה במוסדות יהודיים ירדה מ-94 ל-62 מקרים.

בניסיון להסביר את הזינוק במספר התקיפות החמורות, מציינים מחברי הדו"ח: "בשנת 2007 לא היו אירועים חריגים במזרח התיכון ולפיכך יש לחפש סיבות אחרות... אנו רואים מתאם בין פשיעה גוברת בכלל, ומתחים חברתיים וכלכליים פנימיים בארצות שונות ובין עלייה ברמת האיסלאמופוביה, לבין עלייה בפגיעה ביהודים".

"רוב רובה של האלימות האנטישמית", נאמר בדו"ח, "אירעה בארצות מערב אירופה ובמרכזה, שם הנוכחות הגדלה של מיליוני מהגרים וצאצאיהם, בהם כ-20 מיליון מוסלמים, מהווה מקור לתסיסה ולחיכוך".

ממשלות המערב נרתמו למאבק באנטישמיות

יחד עם זאת, במכון לחקר האנטישמיות והגזענות מציינים, כי לצד העלייה במקרי התקיפה החמורים (שמעורבים בהם שימוש בנשק, הצתה וכוונה להרוג), חלה ירידה מעודדת במספרם הכולל של אירועים מכל הסוגים (ובהם גם אירועים מילוליים וחזותיים). הירידה ניכרה במדינות: צרפת, בלגיה, גרמניה, דרום אפריקה, בריטניה וארצות הברית.

לדברי המכון, ייתכן שהירידה בסך כל המקרים במספר ארצות מפתח היא תוצאה של מחויבות גוברת של ממשלות וגופים בינלאומיים להיאבק באנטישמיות ושל שיתוף פעולה הדוק יותר בין הקהילות היהודיות לבין גופי אכיפה ושמירה על זכויות האדם ומערכת החוק והמשפט.

הסבר נוסף שמציעים במכון הוא שהחשש מהתלקחות אירועי רחוב, שבהם ייפגעו לא רק יהודים, מניע את הממשלות לפעול יותר כנגד תופעות האנטישמיות. המחויבות ניכרת במיוחד בארצות המערביות כמו קנדה, בריטניה, ארה"ב ואוסטרליה, אך לא ברוסיה ובאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully