וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דמשק עוקבת מקרוב אחר עמדות אולמרט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.4.2008 / 9:29

לפי הדיווח ב"אל-חיאת", אסד מנסה להבין אם אולמרט באמת רוצה בשלום, ומתעקש לשתף את ארה"ב במשא ומתן

"דמשק עוקבת מקרוב אחר העמדות הישראליות כלפי המאמצים הטורקיים לתיווך בין ישראל לסוריה" – כך מסרו מקורות סורים לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. מקורות אחרים מסרו במקביל לעיתון כי שר החוץ הסורי וואליד מועלם נפגש אתמול עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ועדכן אותו במאמצים הטורקים להכשיר את הקרקע לפתיחת משא ומתן עם ישראל. "באותה פגישה הביע מועלם תמיכה ביוזמת חמאס לקבל הפסקת אש לחצי שנה עם ישראל", נמסר עוד.

"הכדור נמצא כעת במגרש הישראלי", מסרו המקורות הסורים לעיתון, שהוסיפו עוד כי "סוריה עוקבת אחר העמדות הישראליות על מנת לענות על שאלות כגון: האם ממשלת אולמרט רוצה בשלום? האם היא מסוגלת ללכת בדרך זו? האם ישראל רוצה לנוע בדרך השלום על אף העמדה האמריקאית המתנגדת לחידוש המשא ומתן במסלול הסורי?".

המקורות הבהירו כי "דמשק בחרה בשלום כבחירה אסטרטגית ולכן הסכימה לפתוח במשא ומתן ללא תנאים מוקדמים על בסיס החלטות 242 ו-338 של האו"ם. לאור זאת סוריה השתתפה בוועידת אנאפוליס".

העיתון מדווח עוד כי טורקיה מנסה להכשיר את הקרקע לחידוש המשא ומתן בין המדינות. נציגים טורקים מנהלים מגעים עם שני הצדדים על מנת לגבש בסיס משותף שיוביל לחידוש המגעים הפומביים תוך כדי מתן אישור אמריקאי לכך. "דמשק עומדת על כך שארה"ב תשמש צד במשא ומתן עם ישראל", מסרו.

בתוך כך, משלחת חמאס בראשות חאלד משעל עדכנה את מועלם בפרטי הרגיעה המתגבשת ובתנאיה. מועלם מצדו עדכן את משלחת חמאס בפרטי ביקורו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בסוריה, ובמאמצים הטורקים לתווך בין הצדדים. מועלם אמר למשעל כי "דמשק מציבה שני תנאים: האחד, שהמסלול הסורי לא יפגע במסלול הפלסטיני. השני, שלא יעניק תירוץ לישראל לתקוף מחדש בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully