וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל בגטו ורשה: "התשובה לשואה - צה"ל"

יהושע בריינר,שליח וואלה! חדשות לפולין

29.4.2008 / 16:20

גבי אשכנזי ביקר בבונקר של מורדי גטו ורשה והניח זר במקום. "באתי לכאן כדי להצדיע לאותם גיבורים שקמו ונלחמו" יהושע בריינר, שליח וואלה! חדשות לפולין

"מדינת ישראל וצה"ל הם התשובה לשואה והם אלו שיבטיחו שאירוע שכזה לא יקרה בעתיד", כך אמר היום (שלישי) הרמטכ"ל גבי אשכנזי בטקס שנשא בבונקר של מרדכי אנילביץ' בגטו ורשה שבפולין. הרמטכ"ל, בנו של ניצול שואה, ישהה בפולין למשך שלושה ימים, במהלכם יעמוד בראש "מצעד החיים" שייערך במחנה ההשמדה אושוויץ ביום הזיכרון לשואה ולגבורה שיצוין ביום חמישי. לדבריו, "באנו לפה כדי להוקיר ולהצדיע לאותם גיבורים שחרף המציאות, חרף המחסור בציוד, וחרף העובדה כי הם היו אנשים צעירים ולא מאומנים, הם קמו ונלחמו ועשו מעשה".

הרמטכ"ל, שביקר לראשונה במקום, הניח זר בבונקר והוסיף "חשוב שנוקיר את מעשיהם של מורדי גטו ורשה, נלמד אותם ונלמד מהם את חשיבות הניצחון". הרמטכ"ל אף התייחס לקשר בין צה"ל שנת 2008 לבין מורדי גטו ורשה ואמר כי "הנורמות הערכיות של צה"ל יונקות מהמורשת המורשת היהודית וחלק מרכזי מהמורשת הזאת היא השואה. לצד הזיכרון חשוב ללמוד גם את פרק הגבורה על אדמת אירופה, כאן בגטו ורשה בו מאות צעירים קמו ונלחמו". לדבריו, "אם זה לא מעשה גבורה, אינני יודע גבורה מהי".

בהמשך היום צפוי הרמטכ"ל להיפגש עם ראשי מערכת הביטחון הפולנית, בהם הרמטכ"ל ושר ההגנה הפולנים. הצדדים ידונו בין השאר באיום האירני ואיום חמאס וחיזבאללה, כמו גם בנושא החיילים החטופים. במערכת הביטחון רואים בצבא פולין נכס אסטרטגי ובין שני הצבאות מתקיים שיתוף פעולה שוטף.

אשכנזי הגיע לפולין כשהוא מלווה באנשי היחידה לאבטחת אישים ובמאבטחים סמויים בשל החשש מניסיון התנקשות של חיזבאללה באישיות בכירה. זוהי הנסיעה השניה של הרמטכ"ל לחו"ל במסגרת כהונתו. לפני כארבעה חודשים נסע אשכנזי לוועידת נאט"ו בבריסל ושהה שם כיום אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully