וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה שבועיים: גז בישול נכנס לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.4.2008 / 16:18

ראש איחוד תחנות הדלק בעזה מאשר כי 300 אלף טון גז בישול הועבר מישראל. ארגוני זכויות אדם: "להסיר המגבלות על העברת דלק"

"300 אלף טון גז בישול הועבר מישראל לעזה דרך מעבר נחל עוז". כך אישר (שלישי) ראש איחוד תחנות הדלק ברצועת עזה, מוחמד אל-חנזדאר בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". אל-חנזדאר טען עוד כי זו הפעם הראשונה מזה 16 יום שנכנס גז בישול לרצועה, ואמר כי גם כמות זו אינה מספקת.

אל-חנזדאר הוסיף כי ישראל לא התירה מעבר בנזין וסולר. ראש איגוד הדלק, מוג'אהד סלאמה, מסר לסוכנות הידיעות כי אתמול והיום הפקיע חמאס בכוח 66 אלף ליטר בנזין ממחסני האיגוד.

בתוך כך, שורה של ארגוני זכויות אדם, ישראלים ופלסטינים, יצאו היום בקריאה משותפת, בה הם דורשים הסרה מיידית של כל ההגבלות שמטילה ישראל על העברת דלק לרצועת עזה. בהודעה נמסר: "אנו מביעים דאגה עמוקה ומחאה חריפה לנוכח הפגיעה השיטתית במערכות אזרחיות חיוניות ברצועת עזה, העומדות בפני התמוטטות מוחלטת עקב הגבלת כמויות הדלק שישראל מאפשרת לתושבים ולמוסדות ברצועת עזה לרכוש".

"המחסור בדלק ברצועת עזה, שנמצאת תחת כיבוש ישראלי, פוגע בייצור החשמל ברצועה, כמו גם בפעילותם של בתי החולים, תחבורה פרטית וציבורית, משאבות המים ומערכות הביוב. המחסור פוגע בצורכיהם החברתיים והכלכליים הבסיסיים של תושבי עזה", נמסר.

הארגונים פנו גם לארגונים הפלסטינים וקראו להם לחדול מהפגיעה באזרחים ישראלים. "אנו קוראים לקבוצות חמושים בעזה להימנע מהתקפות על אזרחים, לרבות במעברים דרכם מתבצעת אספקה של דלק, מזון וסחורות אחרות לתוך רצועת עזה. אנו קוראים לכל הצדדים המעורבים לקיים את חובותיהם מכוח המשפט ההומניטרי ודיני זכויות האדם, ובמיוחד את החובה להבחין בין לוחמים לאוכלוסייה אזרחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully