וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנות מאסר לאדם שהורשע בהריגת שכנו

נתיב נחמני

29.4.2008 / 13:01

יוסף שולמן, לשעבר מפקד המשמר האזרחי בראשל"צ, הורשע לאחר שכדור שנפלט מאקדחו במהלך ויכוח הרג את שכנו

יוסף שולמן, תושב ראשון לציון בן 52 ולשעבר מפקד המשמר האזרחי בעיר, נדון היום (שלישי) לחמש שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי לאחר שהורשע בהריגת שכן שהסתכסך עמו.

שולמן התגורר עם אמו וסעד אותה בביתה הפרטי בראשון לציון. בבית הצמוד התגורר השכן שנהרג, יוסף בירנבוים. בצהרי ה-20 בנובמבר 2005 שמע שולמן קולות נפילת חפצים על גג ביתו, ויצא לעבר חצר שכנו כשהוא נושא עליו אקדח ברשיון. מאוחר יותר טען שולמן שהוא נושא את האקדח על גופו דרך קבע.

שני השכנים החלו להתווכח כשבירנבוים הניף מוט ברזל והתקרב לעבר שולמן. זה שלף בתגובה את אקדחו, דרך אותו וקרא לשכנו לעצור. בירנבוים לא נענה לקריאה ואחז באקדח בשתי ידיו. אז נורתה יריה מהאקדח והרגה את בירנבוים.

"לא קלה היא מלאכת גזירת הדין בסוגיית העונש שראוי להטיל על נאשם שגרם במעשיו ובהתנהגותו למות אדם, כל זאת על רקע סכסוך שכנים בלתי מוצדק", כתב שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב חאלד כבוב. "הנאשם מתייסר מדי יום ומבין שבהתנהגותו הסלים את האלימות בארוע, והוא אף אינו יודע להסביר מדוע היה צריך לשלוף ולדרוך את נשקו".

לדבריו ארז מלמד, עורך דינו של שולמן, מרשו פעל כהגנה עצמית. "אין לנו ספק שמדובר בטרגדיה כפולה ומכופלת, לא רק למנוח אלא גם לנאשם שלא דמיין שהארוע יסתיים כך", אמר מלמד. "לצערנו, בית המשפט לא קיבל את חפותו ובכוונתנו לערער על כך לבית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully