וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מות המשפחה הפלסטינית הוא טרגי"

29.4.2008 / 10:50

ראש הממשלה הביע בפתח ישיבת הממשלה "צער עמוק" על מותם של האם ו-4 ילדיה בעזה, אך אמר כי "צר לנו גם על הילדים הישראלים"

הארוע בו נהרגו האם הפלסטינית וארבעת ילדיה הוא "ארוע טרגי שממשלת ישראל מצטערת עליו צער עמוק", כך אמר הבוקר (שלישי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בפתח ישיבת ממשלה.

ראש הממשלה פתח בדברים על ירי הקסאמים המתמשך לעבר יישובי עוטף עזה ופגיעת קסאם ישירה בבית בשדרות, ואמר כי "הפעילות נגד הטרור תימשך באופן רציף. פעולת כוחותינו מתחייבת על רקע פעולות הטרור".

"צה"ל יחקור לעומק ויפרסם את הפרטים של הארוע כאשר החקירה תסתיים", אמר אולמרט. "ממשלת ישראל מצטערת צער עמוק על מותם של אזרחים, אך בד בבד צר לנו על ילדינו שנפגעים במשך שנים לא מועטות, כמו הילד שרגלו נקטעה לפני שבועות לא רבים. צר לנו על אזרחים שנפגעים אצלנו בשל ירי הטרור הנמשך. צר לנו שחמאס פועל בתוך אוכלוסייה אזרחית וחושף אוכלוסייה זאת לאפשרות המנוגדת לרצוננו ולכוונותינו אך הופכת לבלתי נמנעת בנסיבות של הצורך שלנו להגן על חיי אזרחים בדרום. אני מקווה שהלחימה הברוטלית של ארגוני הטרור תיפסק ואני מצטער על כך שהיא נמשכת".

"אני מאמין שהצער שלנו אמיתי כן וכואב יותר מהצער המזויף של הצד שני ושל ארגוני הטרור שמולנו, אבל כל עוד ימשיכו לירות לעבר אזרחי הדרום - צה"ל ימשיך לפעול נגדם".

"הבעת צער ריקה מתוכן"

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הגיב בזלזול על דבריו של ראש הממשלה. לדברי טיבי, "הבעת הצער של אולמרט ריקה מתוכן. אין בה התנצלות והיא מהווה תגובה ישראלית טיפוסית להרג הנורא בעזה, שיימשך בגלל המשך המדיניות התוקפנית והסובלנות כלפי פגיעה באזרחים".

שר הביטחון אהוד ברק ערך הבוקר סיור בגדר ההפרדה ואמר כי "הימים האלה אינם מתאימים להפסקות אש מול חמאס". לדבריו, "אנחנו כרגע בעימות עם חמאס. זה תיאור יותר נכון מהודנות". ברק התייחס גם לתקרית בעזה, ואמר כי "חמאס אחראי לאלימות ולטרור מעזה ודרך הפעולה שלו גורמת גם לסיכונים שנחשפים אליהם אזרחים. כמובן שאנחנו איננו שמחים על שום אזרח שנהרג". צה"ל מינה אמש קצין בדרגת אלוף משנה לחקור את הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully