וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יפחידו אותי, אגן על עוד ילד פליט"

נתיב נחמני וניר לנדאו

29.4.2008 / 16:42

אופירה אימצה חבר של בנה, פליט בן 16. הנער נעצר לפני כחודש וחצי, הבוקר נחקרה גם היא. "לא יפחידו אותי, זו חובה יהודית"

יותם רונן

(צילום: יותם רונן)

גם במדינה דמוקרטית כמו ישראל, מסתבר שחוק יסוד כבוד האדם וחירותו הוא עניין של רצון טוב. משטרת ההגירה לקחה הבוקר (שלישי) לחקירה את אופירה פולקוב, תושבת תל אביב בת 58 אם לשניים, שנתנה מחסה לפליט בן 16 מגינאה.

בנה של אופירה, שחף, פגש את הנער ממדו לפני כחצי שנה בסקוואט (מבנה נטוש שאדם או קבוצת אנשים פלשה אליו ומתגוררת בו) בפלורנטין, כשניהל מחסן בגדים לפליטים. בדצמבר 2007 סגרה המשטרה את הסקוואט, ושחף ביקש מאמו לאמץ את חברו. האם הסכימה, ומאז התגורר ממדו בבית המשפחה ולמד בבית ספר ביפו. לפני כחודש וחצי נעצר ממדו על ידי משטרת ההגירה בדרכו לבית הספר. מאז מבקרים אותו במעצרו בני המשפחה וחבריו מבית הספר מדי שבוע.

"אני חושבת שזו חובה יהודית, לעזור לכל בן אנוש במצוקה", אמרה פולקוב, "ובאפריקה המצוקה כל כך גדולה. ועוד מעט יום הזיכרון לשואה ולגבורה... זו פשוט חרפה מה שקורה פה".

היום, בשש וחצי בבוקר וללא התרעה מוקדמת, הגיעו שוטרי משטרת ההגירה לבית פולקוב ולקחו את אופירה לחקירה בתחנת המשטרה. "אף אחד לא אמר לנו למה לקחו אותה, אף אחד לא אמר לכמה זמן היא הולכת", סיפר לוואלה! חדשות בנה שחף. לדבריו, ממדו הועבר למתקן כליאה לנשים ולקטינים בחדרה, זאת לאחר שעבר בדיקות רפואיות לקביעת גילו.

פולקוב נחקרה ארוכות בתחנת משטרה ההגירה בחולון מבלי שניתן לה לדבר עם עורך דין. בנה ובעלה המתינו בחוסר אונים מחוץ לתחנת המשטרה וממתינים לכך שגורם כלשהו יסביר להם מהו מצבה של אם המשפחה ובמה היא מואשמת. "אנחנו חסרי ודאות ופשוט לא יודעים מה לעשות", אמר שחף. "אין לנו מושג איך נוציא אותה מפה".

לאחר מכן אמרה פולקוב כי "אותי הם לא יפחידו. ואם אני אצטרך להגן על עוד ילד אני אגן על עוד אחד. אני לא חושבת שאני עושה משהו לא חוקי. אני עושה את זה כי זו חובתי האזרחית".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי האם עוכבה לחקירה לאחר שסירבה למסור לשוטרים את דרכונו של הפליט. עוד נמסר מהמשטרה כי לאחר מכן שופט הוציא צו המורה לאם למסור את דרכונו של הפליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully