וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מנהיגי ערב מחרימים את אסד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.4.2008 / 9:54

עיתון כוויתי מדווח כי מנהיגים ערבים בולטים מאשימים את נשיא סוריה במשבר בלבנון ומחרימים אותו בגלל בריתו עם אירן וחיזבאללה

מנהיגי מדינות ערב נגד בשאר אסד? מקורות מערביים מסרו לעיתון הכוויתי "אל-ווטן", כי קיבלו מסרים ממנהיגים ערבים בהם הם גילו להם כי הם מחרימים את משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד. לפי המקורות, המנהיגים אמרו כי "אסד נושא באחריות לבידודו ולחולשתו בשל פעולותיו ההרסניות בלבנון, פלסטין ועירק". המנהיגים ציינו עוד כי הבעיה של אסד טמונה בסירובו לחזור בו משגיאותיו ולתקנן.

המקורות טענו כי היחסים בין מדינות ערב הגדולות לבין סוריה "הגיעו לסף תהום עמוקה", וכי הם עלולים להגיע עד לכדי משבר. אחת הסיבות לכך היא הברית של אסד עם אירן, חיזבאללה, חמאס ושאר הארגונים הקיצוניים. לדברי המקורות, אסד רוצה שסעודיה, מצרים ושאר מדינות ערב ייענו לתנאיו, על מנת להשיב את השליטה הסורית ללבנון ועל מנת לפגוע בפעילות בית הדין הבינלאומי כך שלא יפגע בו ובמשטרו לאור שרשרת החיסולים הפוליטיים בלבנון.

לדברי המקורות, אסד מתנהג בהתנשאות כלפי מדינות ערב ומנהיגיה אינם רוצים להתקרב אליו. לפי הדיווח, מצרים וסעודיה מתכוונות לסרב להצעה לקיים פסגה מצרית-סעודית-סורית אם אסד לא יקבל את הדרישות הערביות לפתור את המשבר בלבנון. "משטרו של אסד מוחרם על ידי מדינות ערב והקהילה הבינלאומית, ובשל הברית שלו עם טהרן והקיצוניים, הוא אינו מסוגל לממש את תוכניותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully