וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור מצרי: הג'יהאד יקבל את הרגיעה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.4.2008 / 9:22

המקור העריך כי הפלגים הפלסטינים, שייפגשו היום בקהיר עם עמר סלימאן, ישיבו בחיוב להצעה. חמאס: "הרגיעה היא שלב טקטי"

הפלגים הפלסטינים ייפגשו היום בקהיר עם שר המודיעין המצרי עמר סלימאן על מנת לדון בהצעת הרגיעה המצרית. מקור מצרי בכיר העריך כי הפלגים הפלסטינים, ביניהם הג'יהאד האיסלמי והחזית העממית, ישיבו בחיוב להצעה. לפני כשבוע הודיע חמאס כי הוא מקבל את ההצעה.

בשיחה עם עיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, מסר המקור כי ארצו מעונינת לשכנע את הארגונים הפלסטינים להפסיק את פעולותיהם על מנת לסלול את הדרך להסרת המצור ולדיון בשחרור אסירים. "לאחר שהפלגים הפלסטינים יתנו את אישורם להצעת הרגיעה, נדון בה עם הישראלים", המשיך המקור. "אם יקבלו את ההצעה, נחליט על מועד להחלתה".

בארגון חמאס, שבכיריו קיבלו לפני כשבוע את הצעת הרגיעה המצרית, מסרו כי הפלגים חלוקים בשאלת הרגיעה. "קיימות מחלוקות בין הארגונים הפלסטינים בנוגע להיקפה של הרגיעה", מסר לעיתון אחמד יוסוף, יועצו של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה. "מספר פלגים סבורים כי על הרגיעה לכלול את הגדה ואת עזה, בעוד שאחרים סבורים כי על הרגיעה לכלול את הרצועה בלבד, משום שבגדה עדיין קיים כיבוש והם אינם מוכנים להפסיק את האש כל עוד יש כיבוש".

יוסוף חזר על דבריו של משעל מלפני מספר ימים, לפיהם הרגיעה נועדה למטרות טקטיות. "איננו מבקשים להפסיק את ההתנגדות. הרגיעה היא שלב טקטי לתקופה מוגבלת – שלב 'מנוחת הלוחם'". בנוגע לתקיפות הישראליות בעזה אמר יוסוף כי כל עוד אין רגיעה, ארגונו לא יוכל לשתוק נוכח המתקפות.

בתוך כך, העיתון "אל-קודס אל-ערבי" מדווח מפי מקורות פלסטינים בכירים כי יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן יבקש מחר (רביעי) בסעודיה וייפגש שם עם המלך עבדאללה. לדברי המקורות, אבו מאזן ינסה לגבש עמדה ערבית אחידה שתכלול את הרשות, מצרים, ירדן וסעודיה, למקרה שהמשא ומתן עם ישראל ייכשל ולמקרה שהממשל האמריקאי לא ילחץ על ישראל להשיג התקדמות במגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully