וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו הפציצה בקשמיר; פקיסטנית נהרגה ו-25 נפצעו

15.10.2001 / 23:09

לראשונה מזה 10 חודשים: הודו הפציצה עמדות לאורך קו הפסקת האש; הצבא ההודי: המטרה – למנוע הסתננויות; הנשיא בוש מבקש לשמור על איפוק; מזכיר המדינה פאוול נועד עם נשיא פקיסטן

הודו הפציצה היום עמדות פקיסטניות בחבל קשמיר, לאחר שקט יחסי מצדה באזור בעשרת החודשים האחרונים. גורמים רשמיים בפקיסטן מסרו לבי.בי.סי כי אישה אחת מתה ו-25 אנשים נפצעו. התקיפה אירעה במקביל להגעתו של מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, לפקיסטן, בניסיון לחזק את הקואליציה נגד הטרור שמוביל נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש. מפקיסטן אמור פאוול להמשיך להודו.

חיילי צבא הודו ירו ושיגרו פצצות מרגמה מעבר לקו הפסקת האש, המפריד בין החלק ההודי והחלק הפקיסטני בקשמיר. הכוחות הפקיסטניים השיבו אש לעבר מקורות הירי. לדברי בכיר בצבא ההודי, המטרה בפעולה היתה למנוע הסתננות לאורך הגבול. בניו דלהי מאשימים את פקיסטן גם בסיוע לפיגוע ההתאבדות שביצעו בדלנים מוסלמים בתחילת החודש, בו נהרגו 38 אנשים. באיסלאמבאד, מנגד, טוענים כי לא היתה כל התגרות מצד פקיסטנים. נשיא ארה"ב בוש קרא הערב לשני הצדדים לשמור על איפוק.

מזכיר המדינה פאוול נועד היום עם נשיא פקיסטן, הגנרל פרבז מושארף, ושמע ממנו התחייבות להמשיך ולתמוך בקואליציה האמריקאית-בריטית במלחמתה נגד הטרור. עם זאת, מושארף הביע חשש מפני המשך התקיפות באפגניסטן והפגיעה באזרחים. במקביל הבהיר היום משרד החוץ בבירה הפקיסטנית, כי אינו רואה באנשי הטאליבן טרוריסטים. עם זאת, המחאות האלימות ברחבי פקיסטן נגד התקיפות באפגניסטן נמשכו גם היום, ואף הביאו להפסקת המסחר בשתי ערים הגובלות באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully