וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכור הסורי היה מייצר 2 פצצות בשנה"

29.4.2008 / 3:24

ראש ה-CIA טען כי הכור שהופצץ היה קרוב לייצור פצצה גרעינית, ואחריה עד 2 פצצות בשנה. לדבריו, קיים דימיון רב לכור הצפון קוריאני

הכור הסורי שהותקף בידי ישראל היה בעל יכולת ייצור של כמות חומר גרעיני שיספיק לתדלק פצצה גרעינית אחת או שתיים בשנה - כך אמר הלילה (שלישי) ראש ה-CIA מייקל היידן. לדבריו, בעת השמדתו, היה הכור בתהליך המרוחק שבועות או חדשים בלבד מהשלמתו, ובתוך שנה היה יכול לייצר פצצה גרעינית ראשונה.

עוד הוסיף היידן, כי הכור היה בגודל ובטכנולוגיה דומים לאלה של הכור יונגביון של קוריאה הצפונית, וזאת בניגוד להשערה הקודמת כי הכור הסורי היה קטן מהכור הקוריאני. "אנחנו מעריכים כי כמות הייצור בכור הסורי היתה דומה לזו של יונגביון, כלומר מספיק פלוטוניום לייצור פצצה או שתיים", אמר היידן.

בשבוע שעבר פורסם סרטון וידאו שצולם בתוך המתקן הגרעיני, והיווה את הראיה המרשיעה עבור ישראל וארצות הברית כי מדובר בכור גרעיני שנבנה בעזרת קוריאה הצפונית. בכירים בוושינגטון אמרו כי הסרט, שכונה על ידי הסורים בשם הקוד "אל קיבאר", הציג עובדים צפון קוריאנים. לדברי הבכירים, בעקבות הראיות שהוצגו בסרט החליטה ישראל לתקוף את הכור ב-6 בספטמבר.

סוריה מצדה הכחישה את הטענות האמריקאיות, והאשימה את וושינגטון במעורבות בתקיפה הישראלית של הכור. עוד מסרה סוריה כי ההאשמות האמריקאיות לפיהן צפון קוריאה סייעה לה בבניית כור גרעיני הן בגדר "פנטזיה", וכי תמונות הכור שהציג ה-CIA בדיון מיוחד של הקונגרס האמריקאי הן שקריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully