וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

28.4.2008 / 23:44

המסחר התנהל בסימן הציפייה להחלטת הנגיד האמריקאי על מדיניות הריבית. נאסד"ק עלה ב-0.1% נקודות ודאו ג’ונס ירד ב-0.2%

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. האפקט של עסקת רכישת יצרנית הממתקים מארס על ידי מתחרתה ריגלי שהשרתה אווירה חיובית על המשקיעים במהלך רוב המסחר התפוגג לקראת הסיום ועליות השערים שאפיינו את רוב יום המסחר נחלשו. עיני המשקיעים נשואות לנגיד האמריקאי שצפוי להכריז על מדיניות הריבית במהלך המסחר ביום רביעי.

נאסד"ק עלה ב-0.1% לרמה של 2,424 נקודות, דאו ג’ונס נחלש ב-0.2% לרמה של 12,871 נקודות ומדד S&P 500 איבד 0.1% לרמה של 1,396 נקודות.


בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן ירדה ב-0.031% לרמה של 3.835 נקודות.

החוזים על הריבית משקפים היום סיכוי של 78% להורדת ריבית של 0.25%, כאשר לפני כשבועיים החוזים שיקפו סיכוי של 100% להורדת ריבית. בנוסף, יפורסמו השבוע מספר רב של נתוני מקרו כלכליים, ובראשם שיעור האבטלה באפריל ונתונים מוקדמים על צמיחת הכלכלה האמריקאית ברבעון הראשון. לפי שעה, צופים כלכלנים עלייה נוספת של 0.1% בממוצע בשיעור האבטלה לרמה של 5.2% וצמיחה של 0.3% בתמ"ג האמריקאי ברבעון הראשון.

מארס, יצרנית הממתקים הפרטית, חתמה על הסכם לרכוש את חברת ריגלי (Wm. Wrigley Jr. Co) תמורת 23 מיליארד דולר. הרכישה תבוצע באמצעות מימון לה ברקשייר התאוויי (סימול BRK.A), חברת האחזקות של וורן באפט. בכך יתמזגו יצרנית המסטיקים הגדולה ביותר בעולם עם יצרנית הממתקים הידועים M&Ms, סניקרס, מארס, ואחרים, חברת האחזקות של וורן באפט.

חברת האשראי ויזה (סימול V) תפרסם את דו"חותיה הרבעוניים לאחר סיום המסחר. האנליסטים של HSBC וג'יי פי מורגן צ'ייס החלו לסקר את החברה עם דירוג של "משקל יתר" למניה, ואילו UBS נתן לה המלצת "קנייה".

הנפט המשיך במגמת ההתחזקות והוסיף כ-20 סנט למחיר של 118.75 דולר לחבית. בדלתא של ניז'ר נפגעה תפוקת הנפט ב-50%, על רקע התקפות מורדים על מתקני נפט. ביום ראשון הותקפו גם צינורות נפט של חברת רויאל דאץ’-של. לכך הצטרפה שביתה במתקן של אקסון מוביל בניגריה. הפרעות אלה באספקת הנפט הסדירה מגבירות את החשש כי התפוקה לא תעמוד בביקושי השיא של "עונת הנהיגה" בארה"ב. ארה"ב מייבאת כ-15%-10% מהנפט שלה מניגריה.

העליות במחירי הסחורות נמשכו גם היום, כאשר החוזים על התירס, פולי הסויה, החיטה והאורז רשמו עליות במסחר בבורסת הסחורות של שיקאגו. זאת, על רקע ספקולציות כי דו"ח ממשלתי בארה"ב יראה האטה בזריעת יבולים השנה, לאחר חורף רטוב וקר.

בגזרת המניות הישראליות, פירסמה חברת אלדין ביום שישי באופן חריג הודעת הבהרה למשקיעים בעקבות דו"חותיה. החברה פירטה בהודעה מספר מרכיבים שפגעו ברווחיות החברה ברבעון הראשון, ביניהם, השינויים בשער הדולר, העלאות שכר, הוצאות מימון, איחוד תוצאות החברה היפאנית את'נה בדו"חותיה ועלייה בהוצאות המכירה והשיווק. בעקבות ההבהרה עלו מניות החברה ב-2.6% במסחר בוול סטריט ביום שישי.

מנייתה של חברת נייס מערכות התחזקה לאחר שהחברה דיווחה על חוזה חדש עם חברת הרכבות הגדולה ביותר בדרום אפריקה במספר מיליוני דולרים. מערכות הווידיאו שתספק נייס לחברת הרכבות יאפשרו לה לעקוב ולהקליט תמונות מאלפי מצלמות הפרושות ב-670 נקודות ברחבי דרום אפריקה.

רדקום, המפתחת, מייצרת, משווקת ותומכת פתרונות ניטור לרשתות תקשורת עבור יצרני ציוד וספקי תקשורת דיווחה על גידול של 40% בהכנסותיה לרבעון הראשון של 2007. בנוסף דיווחה החברה על גידול ברווחה הגולמי לרמה של 66% מההכנסות לעומת רווחיות של 54% ברבעון המקביל אשתקד.

מניית רדוור נפלה לאחר שהחברה הציגה דו"חות מאכזבים - פיספסה את התחזיות והציגה גידול של 133% בהפסד הנקי ל-8.3 מיליון דולר.

בלופניקס המתמחה בפתרונות תוכנה למודרניזציה של מערכות מחשוב מסורתיות גדולות ובהסבה ובפיתוח מהירים של אפליקציות בין פלטפורמות מחשוב שונות, הודיעה כי הרחיבה באופן משמעותי את שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט בפרויקטים שמודרניזציה של מערכות כך שיתאימו לסביבת דוט נט (.NET) של ענקית התוכנה האמריקאית.

חדשות רעות קיבלה היום חברת אקוויטי וואן, המרכזת את פעילות הנדל"ן המניב של גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, ברחבי ארה"ב. בנק ההשקעות מריל לינץ' הוריד היום את ההמלצה לאקוויטי וואן וחתך את המלצתו למניה ל"מכירה".

מניית ריטליקס, יצרנית התוכנות לניהול מרכולים, נפלה לאחר שהחברה פיטרה 40 מעובדיה במסגרת נסיונותיה לשפר את הרווחיות.

חרף עליות השערים בוול סטריט סבלו המניות הישראליות מגמה שלילית. מדד המניות הישראליות הנסחרות בבורסת נאסד"ק יורד בכ-1.2%. עם המניות שסבלו במיוחד ניתן למנות את מניית יצרנית שבבי המולטימדיה צורן, את מניית יצרנית הציוד לתקשורת סלולרית סרגון, את מניית יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון, את מניית יצרנית ציוד התקשורת אודיוקודס, את מניית יצרנית גלולת הצילום גיוון אימאג’ינג ואת מניית יצרנית ציוד התקשורת אורכית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully