וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: "מטוסים ישראלים חגו מעל ביירות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.4.2008 / 22:01

צבא לבנון דיווח כי מטוסי קרב ישראלים חדרו לשטח האווירי של לבנון. ”המטוסים חגו מעל ביירות וכעבור שעה שבו מטוסי האויב לישראל"

"12 מטוסי קרב ישראלים חדרו בשעות הצהרים למרחב האווירי הלבנוני וחגו מעל ביירות" – כך דיווח הערב (שני) צבא לבנון בהודעה שפרסם. לפי ההודעה, ארבעה מטוסים חגו מעל הים התיכון, כארבעים קילומטר צפונית לביירות, ושמונה מטוסים נוספים טסו מעל לעיירה בדרום לבנון ולאחר מכן טסו לאיזור ביירות. רק כעבור שעה "שבו מטוסי האויב לשטחים הכבושים", נמסר בהודעה.מדובר צה"ל סירבו להתייחס במפורט לתקרית ומסרו כי "צה"ל אינו מגיב על פעילות מבצעית של חיל האויר"

ביום רביעי האחרון דיווחה סוכנות הידיעות הלבנונית כי מטוסי חיל האוויר חדרו למרחב האווירי הלבנוני וביצעו מספר תקיפות בדרום לבנון. לפי הדיווחים, צבא לבנון ירה לעבר המטוסים, שחגו מעל צור, נבטייה ואיזור הבקעה המערבית. בתחילת החודש דווח כי מטוסי חיל אוויר חגו מעל בינת ג'ביל שבדרום לבנון. שבועיים לפני כן טען צבא לבנון כי ספינת קרב ישראלית חדרה למים הטריטוריאליים של המדינה.

לפני מספר חודשים דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" כי צבא לבנון ירה לעבר מטוסי חיל האוויר שחגו מעל דרום המדינה. לפי הדיווח, המטוסים ביצעו מספר תקיפות דמה באזור ובעקבות זאת נורתה לעברם אש נ"מ.

לאחרונה הביעה ישראל כעס על כך שבארגון יוניפי"ל מסתירים מידע ממועצת הביטחון על פעילות חיזבאללה." מפקד הכוח של יוניפי"ל, מבצע פרשנות מקלה בכל הקשור למנדט שהטילה עליו מועצת הביטחון", כך האשימו גורמים בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully