וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הכל: מזל טוב, יא סדאם

גיל קדרון

28.4.2008 / 20:49

במחוז היוולדו של הרודן העירקי חגגו תלמידות בית הספר את יום הולדתו ליד קברו. מארגנת האירוע: "ימי שלטונו היו ללא אלימות ורצח"

כשפלשו האמריקאים לעירק האמינו בסביבתו של הנשיא ג'ורג' וו. בוש כי העירקים יקבלו את החיילים הזרים בפרחים. בפועל הם פגשו מליציות והתנגדויות מאולתרות שנמשכות גם חמש שנים אחרי תחילת הלחימה. הרודן העירקי סדאם חוסיין אמנם נתפס, נשפט והוצא להורג ב-2006, אבל מסתבר שיש מי שמתגעגע אליו.

מאות תלמידי בית ספר עירקיים הובאו הבוקר (שני) למוזוליאום הצנוע של סדאם חוסיין כדי לחגוג את יום הולדתו של הרודן לשעבר בכפר בו נולד. כך דיווחה סוכנות הידיעת "רויטרס". ברוב חלקי המדינה מנהיג מפלגת הבעת' לשעבר שנוא, אולם במחוז סלאחודין, בעיקר בקרב מוסלמים סונים, שמו עדיין הולך לפניו.

"בוש בוש, יא חלאה! דמו של סדאם אינו זול!", קרא המון התלמידות הלבושות בלבן לצד קברו של חוסיין, עם שלו ותמונות ימי שלטונו. "ישנם שני דברים עליהם לעולם לא נוותר: על סדאם ועל עירק!". כמה מהבנות אף הזילו דמעה.

בכניסה למתחם הקבר נשאו התלמידות כרזה עליה נכתב "לא נשכח אותך, אבא סדאם", ונישקו את המצבה של הרודן. "אין שאהיד כמו סדאם, אנחנו כאן לחגוג את יום הולדתו", הסבירה טיבה, ילדה בת 11. בו בזמן, גם מבוגרים התגעגעו לימים ההם, שאמנם היו מלאים בחסרונות, אבל נראים ורודים כשמתבוננים על התוהו ובוהו במדינה כיום. "הילדים שחיו תחת שלטונו של האיש הזה היו בביטחון", אמרה מארגנת האירוע פאטן עבדל קאדר. "הם לא ידעו דבר על רצח, אלימות, וקרבות בין פלגים שונים. אישה עירקית יכולה הייתה להסתובב ברחוב עם ראש מורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully