וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מגנה: לצה"ל אסור לתקוף אזרחים

שי אילן

28.4.2008 / 20:19

מזכ"ל האו"ם האשים את ישראל במות האם הפלסטינית וארבעת ילדיה ברצועה, ודרש מצה"ל לנהוג בזהירות ואיפוק. טיבי: "הישראלים אטומים להרג אזרחים בעזה"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון האשים הערב (שני) את ישראל במותם של האם הפלסטינית וארבעת ילדיה בעיירה בית חנון בצפון רצועת עזה. דוברת המזכ"ל, מרי אוקבה, אמרה בהודעה: "מזכ"ל האו"ם קורא לישראל לנהוג באיפוק וזהירות מירביים, ומזכיר לצבא הישראלי שהוא מחויב על פי החוק הבינלאומי להגן על חיי אזרחים בעת פעילות צבאית".

לפחות שבעה פלסטינים נהרגו בפעולת צה"ל הבוקר בבית חנון. צעיר פלסטיני נוסף נהרג בערב בתקיפת חיל האוויר בצפון הרצועה. צה"ל הטיל את האחריות על מות האזרחים על חמאס, שלדבריו "פועל בחסות אוכלוסייה אזרחית תוך סיכונה והחזקת חומרי נפץ וחבלה בקרבת האזרחים".

לדברי אוקבה, המזכ"ל מגנה גם את התקפות הטילים הנמשכות של חמאס נגד מטרות ישראליות. באן קרא לחמאס ולפלגים החמושים האחרים "להפסיק פעולות טרור אלה". אוקבה אומרת כי "המזכ"ל הזכיר לחמאס כי אין להשתמש באזורים אזרחיים בתוך עזה כבסיס לפעולות מסוג זה".

ברק: "צה"ל ימשיך לפעול"

בדומה לצה"ל, גם שר הביטחון אהוד ברק הטיל את האחריות למצב ברצועה על חמאס. לדבריו, "אנו רואים בחמאס אחראי לכל מה שקורה באזור עזה ולכל הפגיעות. חמאס גם אחראי דרך הפעילות מתוך האזרחים על חלק מהנפגעים האזרחים הלא מעורבים". במהלך ביקור בתעשיה הצבאית, הוסיף ברק, כי "צה"ל פועל וימשיך לפעול נגד חמאס גם בתוך הרצועה".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, אמר בתגובה לארוע כי "ישראל חייבת להגיע ולפגוע במי שפוגע בביטחונה, אבל המספר הגבוה של הילדים והאזרחים ההרוגים מחייב את צה"ל לשקול מחדש את דרכי הפעולה. בפועל, ישראל מסכלת כל אפשרות להפסקת אש ולרגיעה, בלי שיש לה כל פתרון אחר מלבד המשך הכתישה ההדדית. ההצהרות המפורטות של המצרים, המתואמות עם חמאס, חייבות להיות בסיס להפסקת אש".

ח"כ אחמד טיבי הטיל את האחריות להרג הפסלטינים על הציבור הישראלי כולו. "הציבור הישראלי אטום להרג האזרחים בעזה, ואטימות זו מאפשרת לצה"ל להרוג ילדים ונשים כל שבוע ללא חשש. הרג הילדים הוא פשע מלחמה נתעב וכשלון מוסרי של החברה הישראלית", קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully