וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכומר של אובמה שב למתקפה

גיל קדרון

28.4.2008 / 19:48

ג'רמיה רייט, שדרשותיו הלוחמניות עוררו זעם בארה"ב, סירב לחזור בו מביקורתו על המדינה. "הייתי 6 שנים בצבא, כמה שנים שירת צ'ייני"?

לפני כחודש התפסמו סרטונים של ג'רמיה רייט, הכומר של הסנאטור ברק אובמה, בו נראו דרשות בעלות אופי לוחמני, והאשמות על ארצות הברית כמדינה גזענית ואימפריאליסטית, כולל האמירה, "שאלוהים יברך את אמריקה? לא, לא, לא, שאלוהים יקלל את אמריקה". בימים הבאים הפרשה תפסה את כל הכותרות במדינה, ואובמה התייחס לסוגיה בנאום המפורסם שלו בפילדלפיה, בו אמר שניסה להרחיק את עצמו מדעותיו של מורו ורבו. כעת הכומר רייט עונה בעצמו לכל מבקריו הרבים מספור.

"זו לא הייתה מתקפה על ג'רמיה רייט", אמר הכומר היום (שני) במסיבת עיתונאים, "אלא מתקפה על הכנסיה השחורה", דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס". רייט גם ביטל את הביקורת של אובמה עליו ("הוא בוחר להסתכל על ארה"ב באופן שלילי", אמר אובמה) כתרגיל פוליטי נחוץ, ואגב כך ייתכן שפגע בניסיונו של המועמד בפריימריז הדמוקרטים להתחבב על הבוחרים הלבנים ממעמד הצווארון הכחול בבחירות הצפויות במדינת אינידאנה.

רייט גם כעס על עיוות דרשותיו, לטענתו, כדי לגרום להן להראות מלאות שנאה, אולם לא חזר בו מההאשמה השערורייתית כי ממשלתו הפיצה את נגיף האיידס בקרב האפרו-אמריקאים בניסיון לבצע בהם רצח עם.

"אני מאמין שהממשלה שלי מסוגלת להכל", ירה רייט. "כשאמרתי שארה"ב אוכלת את הדייסה שבישלה, ושאי אפשר לבצע טרור במקומות אחרים ולא לצפות שהטרור יגיע אלינו, דיברתי על עקרונות תנ"כיים. ובכלל, ההתייחסות הייתה למדיניות, ולא לאנשים".

"שירתתי שש שנים בצבא האמריקאי", ענה רייט לביקורות על כך שאינו פטריוטי. "האם השירות הופך אותי לפטריוטי? כמה שנים שירת בצבא סגן הנשיא דיק צ'ייני?". צ'ייני, כידוע, כמו הבוס שלו ובכירים רבים אחרים בממשל, התחמק משירות צבאי.

רייט אף סירב לחזור בו מתמיכתו הגורפת בלואיס פרחאן, מנהיג מוסלמי לוחמני, שידוע במקומותינו בעיקר בגלל הערותיו האנשטישמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully