וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבעי השלטון: אובמה מוביל, אבל לא ממריא

רועי כ"ץ

28.4.2008 / 18:43

הוא מבזבז שני דולר על כל אחד של הילרי, אבל עדיין לא מצליח לנצח. לכן, התהיות ביחס ליכולתו של אובמה להפוך לנשיא הולכות וגדלות

סימני השאלה סביב מועמדותו של ברק אובמה הולכים ומתרבים. ההפסד בפנסילבניה בשבוע שעבר מלמד שוב כי הסנטור מאילינוי אינו מסוגל לנצח במדינות הגדולות. גם היעדר היכולת לסיים את המרוץ הלא נגמר בדרך למינוי הדמוקרטי משפיעה בצורה שלילית על המועמד ומעלה ספקות בדבר יכולתו לנצח בקרב על הבית הלבן.

התהיות ביחס לאובמה מחריפות אם לוקחים בחשבון את הכסף האדיר שמוציא מטה הבחירות שלו בניסיון לקבע את מועמדותו לנשיאות. על כל דולר אותו הוציאה קלינטון בחודש האחרון, שלף אובמה שניים. ובכל זאת, קלינטון ניצחה בפנסילבניה ומצמצמת את הפער באינדיאנה. צירי העל במפלגה הדמוקרטית מתחילים לשאול עצמם בקול רם מה עוד יכול לעשות אובמה כדי להימנע מדחיית ההכרעה על המועמדות בוועידה הדמוקרטית בסוף אוגוסט. חוץ מלחלק כסף לבוחרים, נדמה שכלכלית הוא עשה כבר הכול.

כחולי צווארון או אדומי צוואר?

בימים האחרונים נוטש אובמה את מופעי האצטדיונים בהם התמחה וחוזר לכנסים הקטנים באולמות הצנועים של מרכז ארה"ב. כמו כוכב רוק ענק שמגלה פתאום כי בלהט סיבוב ההופעות הוא איבד את הקשר עם הקהל, כך חוזר אובמה להופעות אינטימיות, בלי ז'קט ומיקרופון אבל עם הרבה מגע אישי חם.

לא מדובר באיזה חוש פנימי שסייע למועמד לגלות שאיבד קשר עם המצביעים. אובמה אינו מפסיק לספוג מהלומות מהבוחרים בני מעמד הצוורון הכחול שאמורים היו להיות קהל הבוחרים הטבעי שלו. גם ההתבטאות המיותרת על המרירות של הפועלים בעיירות הקטנות שמובילה אותם לקיצוניות דתית וחיבה לכלי נשק, לא עזרה לאובמה להתחבב על קהלים שמצביעים לרוב לדמוקרטים. ניתן רק לדמיין מה היה קורה לו קלינטון הייתה נתפסת בהתבטאות דומה, אבל יש דברים בקמפיין הזה שמותר לאובמה להגיד ולקלינטון לא. מי אמר שאין בפוליטיקה האמריקנית אפליה מתקנת?

הו קרוליינה

שני המועמדים הדמוקרטים מתרכזים בקרב על אינדיאנה בשבוע הבא, אך באותו יום (6 במאי) ילכו גם תושבי צפון קרוליינה לקלפיות. אובמה, שנהנה מתמיכה גורפת של מצביעים שחורים ומצביעים צעירים, נהנה מרישום אינטנסיבי של מצביעים לבחירות.

על פי הערכות, יותר משישים אלף מצביעים שחורים נרשמו להצבעה במפלגה הדמוקרטית בחודשים האחרונים בניסיון לתמוך ולעזור לאובמה. צפון קרוליינה תהיה לקלינטון מה שהייתה פנסילבניה לאובמה. התוצאה במדינה ברורה: ניצחון לאובמה, השאלה היא באיזה הפרש. אם תצליח קלינטון להפסיד בהפרש חד ספרתי, ייחשב הדבר כניצחון ברור שלה. ניצחון באינדיאנה והפסד זעיר בצפון קרוליינה – וקלינטון עולה חזרה על הסוס.

ובינתיים, אצל ההוא שכנראה ינצח

הנתון המדהים הבא מלמד עד כמה אופטימיים יכולים להיות במפלגה הרפובליקנית. סקר של העיתון USA TODAY מגלה שרבע מהמתנגדים למלחמה בעיראק תומכים בג'ון מקיין למרות שהוא מצדד במלחמה. הסיבה? תמיכתו העיקשת של מקיין במלחמה מוכיחה לטענת הנסקרים כי "מקיין הוא בעל אופי". מסתבר שאפשר לתמוך במלחמה כושלת של נשיא צולע ועדיין לקבל נקודות זכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully