וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילוג בגמלאים: 3 ח"כים הקימו סיעה חדשה

פנחס וולף

28.4.2008 / 16:39

הסיעה החדשה "צדק לגמלאים". ח"כ משה שרוני: אין לפילוג קשר למשא ומתן שנערך בשבועות האחרונים עם ארקדי גאידמק

סיעת הגמלאים מתפלגת. במכתב שהגישו שלושה חברי כנסת מסיעת "גיל", משה שרוני, אלחנן גלזר ושרה מרום-שלו, ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד טל, הם הודיעו על התפלגותם מהסיעה והקמת סיעה חדשה בשם "צדק לגמלאים".

לדברי ח"כ משה שרוני שיזם את הפילוג, אין לכך כל קשר לאיש העסקים ארקדי גאידמק ולשיחות שנעשו עם אנשיו בשבועות האחרונים.

כזכור, ח"כ שרוני הודח על ידי סיעתו מתפקיד יושב ראש הסיעה ומתפקיד יושב ראש ועדת עבודה ורווחה. מאז היחסים בין חברי הסיעה ובינו התערערו, והוא הצביע פעמים רבות נגד עמדת הקואלציה במליאת הכנסת, למרות שסיעת גיל חברה בקואליציה.

ח"כ גלזר חתם על טויוטה, לפיה יפרוש מהסיעה, אולם הודיע כי יחזור בו אם יקבל תפקיד של סגן שר במשרד הגימלאים או במשרד הרווחה, ובמידה שיעבירו מספר חוקים לרווחת הגימלאים הוא יישאר בסיעת גיל ובקואליציה.

מלשכתו של השר רפי איתן נמסר, כי "השר ממתין ליום בו אלחנן גלזר יבוא להיות הסגן שלו, ויוריד ממנו סמכויות כמו השבת הרכוש היהודי. השר איתן כבר ביקש מראש הממשלה לתת תפקיד של סגן שר לסיעת הגימלאים".

בתגובה אמר ח"כ שרוני לוואלה! חדשות, כי "ראש הממשלה לא יכול לתת סגן שר משום שאז יהיו דרישות מיתר השותפות בקואליציה. חברי סיעת גיל נכנסו לשוק לא יכול להיות שאתה חותם הסכם קואליציוני ולא מבצע, כמו ההבטחה לתת 10% הנחה על תרופות, ובאוקטובר 2006 הפסיקו את ההנחה משום שאין כסף. לסיום סיכם שרוני: "לא נבחרנו לכנסת כדי להחזיק את אולמרט ראש ממשלה, אלא להחזיר לגימלאים את הכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully