וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: אין "תחליף" לחלב אם

מוטי גל

15.10.2001 / 22:01

המשרד יגיש הצעת חוק שתאסור פרסום תחליפי חלב אם; דורש להפסיק שיווק דוגמיות ומתנות ליולדות ולרופאים; טוען: החברות מטעות את הציבור ועוברות על הקוד הבינ"ל לשיווק תרכובות מזון

משרד הבריאות יגיש מחר הצעת חוק מתוקנת בנושא שיווק תרכובות מזון לתינוקות, שתוגש לוועדה לקידום מעמד הילד בכנסת. המשרד מבקש להגדיר מושגים כגון "תחליף חלב אם", "תחליף חלב" כבלתי חוקיים ולאסור על שימוש בהם בפרסומות. כמו כן מבקש המשרד להטיל איסור על פרסום תרכובות מזון להזנת תינוקות בבתי חולים, בדומה לכל מוצר מזון או תרופה אחרים.

האחראית על ההסברה לשירותי בריאות הציבור במשרד, נועה חסדאי, אמרה הערב לוואלה! חדשות: "ישראל חתומה על קוד בינלאומי לשיווק תרכובות מזון לתינוקות. לפי הקוד הזה אסור לפרסם את תחליפי המזון למשפחות, ואסור לתת ממנו דוגמאות". לטענת המשרד, החברות מחלקות דוגמיות לאנשי רפואה וליולדות, בניגוד לקוד עליו חתומה ישראל.

"יצרני תחליפי החלב ממשיכים לפרסם שתרכובת כזו או אחרת תיצור ילד יותר חכם, יותר גבוה, יותר יפה, כאשר אנחנו כבר לפני שנה פירסמנו עם איגוד רופאי הילדים הצהרה שמבחינתנו אין הבדל בין תרכובות המזון", הוסיפה חסדאי.

להפסיק את "הקשר המתגמל"

לדברי חסדאי, עיקרי הצעת החוק באים לחזק את מעמד האישה והאם ולתת מידע מלא ואמין בכל הנוגע להזנת התינוק. ההצעה תחזק גם את זכות הבחירה של האם בדרך הזנת התינוק, תוך התחייבות לתמיכה מלאה של מערכת הבריאות.

את הצעת החוק המקורית יזמה ח"כ תמר גוז'נסקי (חד"ש). זאת, בעקבות נסיונות כושלים רבים לשיתוף פעולה בין משרד הבריאות לחברות תרכובות המזון.

לפי הצעת החוק, האחריות על מתן המידע לאמהות בדבר האפשרות להזנת התינוק תחול על מערכת הבריאות בלבד, ויופסק גם "הקשר המתגמל" בין חברות תרכובות המזון לתינוקות לסגל הרפואי ולמוסדות הרפואיים. ההצעה תוגש מחר, לשם אישור סופי לקראת קריאה ראשונה בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully