וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרוב היהודי צריך להישמר בנגב ובגליל"

פנחס וולף

28.4.2008 / 15:56

השר לפיתוח הגליל והנגב אמר בכנס בנושא "הגנה על זכויות הרוב היהודי", כי יש גם לשמור על זכויות המיעוטים ולהקטין את הפערים

"הרוב היהודי צריך להישמר בנגב ובגליל" – כך אמר השר לפיתוח הגליל והנגב יעקב אדרי (קדימה) בכנס שנערך בצהרים (שני) במשכן הכנסת בנושא "מדיניות הממשלה בנגב ובגליל – הגנה על זכויות הרוב היהודי".

לדברי אדרי, "מהגנה על זכויות המיעוט, צריך להגן על זכויות הרוב היהודי. זו המציאות. אנחנו צריכים לראות איך עושים זאת בדרך הנכונה. צריך בד בבד עם המגמה שלנו להמשיך לשמור על הזכויות ולהקטין פערים. צריך לדאוג שהרוב היהודי יישמר גם בנגב וגם בגליל. לפני שבוע ישבתי עם מנכ"לית משרדי עם אגף התקציבים, וזו פעם ראשונה שהם אמרו ששנה הבאה תהיה "שנת נגב וגליל".

"מתוך הרצון לעזור למיעוט, שכחנו את זכויות הרוב", אמר ח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי-מפד"ל). "המיעוט הוא השולט והרוב נרמס. השדולה קמה כדי לדאוג לזכויות הרוב היהודי, כי היום המיעוט שולט במקומות האלו".

בכנס, ביוזמת ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו), הוצג סקר הקובע כי שליש מהישראלים מעריכים שב-20 שנה הבאות תקום גדר הפרדה בין ישובים יהודים וערבים בנגב ובגליל. "הנתונים האלו הם בבחינת דגל שחור מול פנינו", אמר חסון. "עלינו להבין שבלי נגב וגליל אין גם מרכז, וכל אחוז בסקר משקף ייאוש הולך וגובר מהאמונה ביכולתנו להיות הריבונים אפילו בנגב ובגליל. הממשלה מתנהלת ללא מדיניות וללא יד מכוונת והתוצאה היא שחיקה מתמדת בריבונותינו על השטח, מה שמתבטא לבסוף גם בשחיקה בכוח העמידה של הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully