וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "מגבה את החוקרים בפרשת ליברמן"

נתיב נחמני

28.4.2008 / 15:44

המפכ"ל דודי כהן הגיב להאשמותיו של ח"כ ליברמן, הטוען כי המשטרה מנהלת נגדו "מסע ציד": "יש לי אמון מלא בעבודת החוקרים"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"יש לי אמון מלא בנורמות וביושר של החוקרים", כך אמר היום (שני) מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן בתגובה להאשמותיו של ח"כ אביגדור ליברמן באשר ל"עינוי דין הנמשך 12 שנים" ולחקירת משטרה לקויה המתנהלת נגדו. "חוקרי משטרת ישראל מחויבים לעשיה ופועלים ללא משוא פנים, ללא איפה ואיפה, בין אם מדובר בעבריין זוטר או באישיות ממסדית".

"אני נותן גיבוי מלא, לכל מי שעוסק בחקירות במשטרת ישראל ועל אחת כמה וכמה, בשוטרי וקציני יאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה) העוסקים לאורך כל ימות השנה בחקירת שחיתות ציבורית", אמר כהן. "אני מכיר מקרוב את שדרת הפיקוד באח"מ ובלהב 433, מדובר בקצינים ושוטרים מקצועיים ואיכותיים, המוגנים מפני השפעות זרות", אמר כהן. "לכל חוקר במשטרת ישראל עומד 'ארגז כלים' המורכב מכלי חקירה, מערכות משפטיות תומכות וסולם ערכים אישי ומקצועי של החוקר כאדם".

יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן אמר היום במסיבת עיתונאים שקיים, כי הוא משוכנע שהמניע לחקירה המתנהלת נגדו הוא פוליטי ומערכתי, ושהפך ל"חשוד סדרתי ויקיר אגף החקירות במשטרה". לדבריו, "החקירה נפתחה בסוף 1998, ועשר שנים זה זמן מספיק לסיימה".

ליברמן ציטט מדו"ח אליקים רובינשטיין, שהיה היועץ המשפטי לממשלה, הקובע כי שיקול דעתו של ניצב בדימוס משה מזרחי שכיהן כראש אגף החקירות היה מוטעה, וכי התנהלותו היתה לקויה. ליברמן הצהיר כי בכוונתו להגיש מדי חודש מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בו ידרוש את סיום החקירה. "אם לא איענה, אפנה לבג"ץ עד שהעניין יסתיים".

ליברמן חשוד בקבלת שוחד, לאחר שלפי החשד קיבל מחברה שייסדה בתו, מיכל, משכורת של למעלה מ-600 אלף שקלים. בנוסף, הא חשוד בעבירות של מרמה, הפרת אמונים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully