וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם האסיר הלבנוני יישאר כבן ערובה בכלא?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.4.2008 / 15:30

משרד הפנים הודיע לנסים נסר, שסיים לרצות מאסר של 6 שנים, כי גירושו ללבנון יידחה בעשר שנים. פרקליטתו: "לא להשאירו כבן ערובה"

האסיר היהודי-לבנוני נסים נסר, שהיה אמור להשתחרר אתמול (ראשון) מהכלא הישראלי לאחר שריצה תקופת מאסר של שש שנים, יישאר בכלא. נסים קיבל צו גירוש ללבנון אולם ביצוע הצו יכול להתעכב עוד עשר שנים נוספות. עורכת דינו של נסר, סמדר בן נתן, מסרה לוואלה! חדשות כי יש לבצע את גירושו ללבנון באופן מיידי ולא להשאירו כבן ערובה בישראל.

"בכוונתי לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ולשר הפנים בבקשה שלא יחזיקו אותו כבן ערובה ושיתנו לו לצאת ללבנון בהקדם", הוסיפה עו"ד בן נתן. "אם המדינה תהיה מוכנה לבצע את ההרחקה באופן מיידי, הוא יעבור ללבנון, אך אם לאו – נפתח בהליכים משפטיים כדי לעשות זאת".

נסים נסר הוא אזרח לבנוני שהורשע ב-2002 בריגול לטובת חיזבאללה. הוא בן לאב מוסלמי-שיעי ועל כן מבחינת ההלכה המוסלמית הוא מוגדר כמוסלמי, אולם אמו היא יהודיה ועל כן הוא מוגדר כיהודי. בשנות התשעים עלה לארץ והתחתן עם אזרחית ישראלית, ממנה נולדו לו שתי בנות.

בכתב האישום נגד נסים נסר נטען, כי קיים מגע עם סוכני חיזבאללה וצילם עבור הארגון השיעי מתקני תשתית בישראל. בעסקת טיעון הודה נסר במסירת מידע לאויב. בני משפחתו הביעו תמיכה בחיזבאללה ובמאמציו להביא לשחרור נסר. במהלך מאסרו ויתר נסר על אזרחותו הישראלית במטרה להיכלל בעסקת חילופי השבויים. נסר עצמו, שבני משפחתו נותרו בלבנון, מעוניין לשוב למולדתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully